egypt

وزیر گردشگری مصر از رشد 30 درصدی زمان اقامت گردشگران مصر در ماه ژانویه خبر داد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، وزیر گردشگری مصر در گزارشی با اشاره به رشد 30 درصدی زمان اقامت گردشگران مصر در ماه ژانویه از میانگین اقامت دو هفته‌ای گردشگران در این کشور در این ماه در مقایسه با زمان مشابه در سال 2012 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر گردشگری مصر همچنین با اشاره به میزبانی این کشور از نزدیک به یک میلیون گردشگر در ماه ژانویه، از رشد 10 درصدی گردشگران این کشور در این ماه در مقایسه با زمان مشابه در سال 2012 با میزبانی از 903 هزار گردشگر از کشورهای مختلف جهان خبر داد.

همچنین میزبانی از نزدیک به یک میلیون گردشگر حدود یک میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی مصر کرده که تداوم این روند می‌تواند تولید بخش روزهای خوب برای صنعت گردشگری مصر باشد. وزارت گردشگری مصر همچنین از رشد 71 درصدی گردشگران این کشور از کشورهای اروپایی و 19 درصدی از کشورهای خاورمیانه در ماه ژانویه نیز خبر داده است. در این شرایط کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند مصر با رشد 23 درصدی گردشگرانش در سال جاری میلادی میزبان 12 میلیون گردشگر باشد که بیشتر آنها از کشورهای روسیه، لهستان و آلمان خواهند بود.

مصر در سال 2011 بواسطه حوادثی که برکناری «حسنی مبارک»، رییس جمهور مخلوع این کشور انجامید و همچنین خشونت‌های ماه‌های بعدی که به مرگ صدها تن و ربوده‌شدن ده‌ها گردشگر انجامید، با کاهش شدید گردشگران مواجه شد و تنها میزبان 10 میلیون گردشگر بود، این در حالیست که این کشور در سال 2010 با قرار گرفتن در بین 10 مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان نزدیک به 15 میلیون گردشگر بود.

صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر بوده و حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار این کشور بطور مستقیم و غیر مستقیم در این صنعت به کار اشتغال دارند.