برخلاف روند موجود در کشورهای حوزه خلیج فارس، عربستان در سال 2012 رشد چشمگیر در آمد از صنعت توریسم را تجربه کرد.

arab

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، براساس گزارش سازمان جهانی جهانگردی، عربستان در سال 2012 برخلاف شرایط حاکم بر منطقه خاورمیانه، از رشد چشمگیر درآمدهای گردشگری سود برد.

به گزارش عرب بیزنس، عربستان در سال گذشته میلادی رشد 14 درصدی درآمدهایش از محل صنعت گردشگری را تجربه کرد که این امر این کشور را در رتبه پنجمین کشور جهان از نظر رشد درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری قرار داد.

کشورهای منطقه خاورمیانه در سال 2012 از رشد پنج درصدی گردشگر برخوردار شدند، هرچند که این رقم بهتر از کاهش هفت درصدی سال 2011 بود.

منطقه خاورمیانه همچنین در سال گذشته با کاهش سه میلیون نفری گردشگر مواجه بود که این امر با وجود روند احیای صنعت گردشگران مصر به وقوع پیوست.

براساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی منطقه آسیا پاسفیک پنج تا شش درصد‌، قاره آفریقا چهار تا شش درصد‌، قاره آمریکا سه تا چهار درصد و اروپا دو تا سه درصد رشد درآمدهایشان از محل صنعت گردشگری را تجربه کنند.

کشورهای جهان در سال 2012 میزبان حدود یک میلیارد و 35 میلیون گردشگر بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری میلادی سه تا چهار درصد افزایش یابد. البته جهان در سال 2011 نیز میزبان 996 میلیون گردشگر بود که از افزایش 39 میلیون نفری حکایت دارد.