japan

سِرو خاک به عنوان غذا در رستورانی در ژاپن به جاذبه جدید گردشگری این کشور تبدیل شده است .

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که صنعت گردشگری ژاپن پس از وقوع زلزله مرگبار در این کشور روند احیا را طی می‌کند، سِرو خاک به عنوان غذا در رستورانی در ژاپن موجب شگفتی به گردشگران شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان‌، در این رستوران که در شهر توکیو واقع شده، در کنار یکی از غذاهای دریایی آن نوعی خاک سِرو می‌شود که گفته می‌شود برای بدن انسان مفید نیز هست.

این خاک از یک باغ خاص از عمق 10 متری از سطح زمین تهیه شده و سپس در دمای بسیار بالا قرار می‌گیرد که در آن تمامی باکتری‌های مضر کشته می‌شوند.

هر پرس از این غذا 110 دلار قیمت دارد و رستوران محل سرو آن که «نی کویتتز پاس» نام دارد، در روزهای اخیر میزبان گردشگرانی از کشورهای مختلف جهان بوده است.

ژاپن سال گذشته میلادی میزبان هشت میلیون و 368 هزار گردشگر بود که دومین رکورد ثبت شده از جذب گردشگر در تاریخ صنعت گردشگری ژاپن از سال 1964 و پس از سال 2010 محسوب می‌شود.

در سال 2012 بیشتر گردشگران ژاپن از کشورهای آسیایی از جمله کره‌جنوبی، چین‌، تایوان، هند،‌ اندونزی،‌ مالزی،‌ تایلند و ویتنام بوده‌اند، هرچند که تعداد گردشگران این کشور از دو قاره اروپا و آمریکا نیز در سطح بالایی بوده است.