helpهوشنگ مرادی مجری طرح ساماندهی ویلاهای استیجاری در مازندران و عضو کمیته کارشناسی طرح ساماندهی ویلاها در کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری بیان داشت: در سراسر استان مازندران 80 هزار واحد اماکن خصوصی و استیجاری وجود دارد که تا پایان اول فروردین ماه حدود 6 هزار رزرو در کیوسک‌های اطلاع‌رسانی ثبت شد.

وی گفت: در حال حاضر 71 کیوسک اطلاع‌رسانی و مراکز رزرواسیون ویلاهای استیجاری در سراسر استان برای رزرو اماکن خصوصی و استیجاری و دیگر اماکن اقامتی استان در خدمت گردشگران قرار دارد.

این مسئول از ایجاد اشتغال مستقیم 165 نفر در مراکز رزرواسیون استان خبر داد و گفت: در حال حاضر با توجه به نیاز استان 615 نفر در سراسر مازندران برای اطلاع‌رسانی و رزرو اماکن خصوصی و استیجاری فعال هستند.

مرادی خاطرنشان کرد: بیشترین رزرو اماکن خصوصی و استیجاری در غرب استان در شهرهای نوشهر، چالوس و رامسر صورت می‌گیرد.

وی گفت: تنوع ویلاهای استیجاری به لحاظ شرایط مکانی و امکانات موجود در آن باعث شده که همچنان ویلاهای استیجاری و خصوصی استان در راس توجه گردشگران ورودی به مازندران شود.

مرادی از آموزش کارکنان شاغل در مراکز رزرواسیون استان در سال گذشته خبر داد و گفت: به‌زودی تمامی این افراد به راهنمایان حرفه‌ای ظرفیت‌های گردشگری در مازندران تبدیل می‌شوند.