peru1

پرو از راهبرد جدیدش برای تبدیل صنعت گردشگری به دومین منبع درآمد این کشور در قالب برنامه‌ای چهار ساله خبر داد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، وزیر گردشگری و تجارت خارجی پرو که در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد برتر گردشگری آمریکای جنوبی تبدیل شده از راهبرد جدید دولت این کشور برای تبدیل صنعت گردشگری به دومین منبع درآمد پرو در قالب برنامه‌ای چهار ساله خبر داد.

به گزارش آن‌دیانا، راهبرد جدید دولت پرو برای جذب بیشتر گردشگر از کشورها آمریکا‌، کره‌جنوبی و ژاپن با برقراری پروازه‌های روزانه از لیما، پایتخت پرو به شهرهای مختلف آمریکا به ویژه شهر هوستون و پایتخت‌های دو کشور ژاپن و کره‌جنوبی استوار خواهد بود.

در این راستا پرو در سال 2016 میزبان سه میلیون و 600 هزار گردشگر خواهد بود که حاصل آن تبدیل صنعت گردشگری این کشور به دومین منبع درآمد پس از صادرات مواد خام معدنی خواهد بود.

صنعت گردشگری در سال 2012 بیش از سه میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی این کشور کرد و در همین زمان بیش از یک میلیون شغل مرتبط با صنعت گردشگری در پرو ایجاد شد که با این حساب تعداد شاغلان در صنعت گردشگری این کشور به چهار میلیون نفر رسید.

پرو از جاذبه‌های گردشگری متنوعی از جمله طبیعت زیبا و محوطه‌های تاریخی باقی‌مانده از سه تمدن مایا، آزتک و اینکا بهره می‌برد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2016 به مقصد سالانه پنج‌ میلیون گردشگر تبدیل شود.