touristhaمدیر توسعه‌ی امور گردشگری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از مشارکت رادیو در توسعه‌ی گردشگری پایتخت خبر داد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، مجتبی احمدلو گفت: در جلسه‌ای که با معاون صدای جمهوری اسلامی ایران – محمدحسین صوفی – داشتیم، زمینه‌های مختلف همکاری شهرداری تهران با رادیو، بویژه در برنامه‌های «مهمان طهران» فراهم شد.

او با اشاره به نامگذاری امسال با نام «حمایت از کار و سرمایه‌ی ملی» اظهار کرد: در این جلسه، نظرات در این زمینه ترسیم شد که گردشگری در زمینه‌ی اشتغال‌زایی و کارآفرینی می‌تواند معجزه‌گر باشد.

مدیر توسعه‌ی امور گردشگری سازمان رفاه شهرداری تهران همچنین به پیشنهادهای مطرح‌شده در حوزه‌ی اجرا اشاره کرد و ادامه داد: بحث خواهرخواندگی تهران و قاهره با توجه به روابط استراتژیک ایران و مصر و اهمیت آن در دنیای اسلام مطرح شد که قابل پیگیری است. به تبع این خواهرخواندگی، تبادل گردشگر بین دو کشور و تبادل‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از اتفاق‌های خوب این قضیه خواهد بود.

دبیر ستاد گردشگری نوروزی شهرداری تهران با تأکید بر این‌که حکومتی شعار تجلی دین در عرصه‌ی اداره‌ی جامعه را می‌دهد باید به جهان اسلام شناسانده شود، گفت: تهران باید نماد یک حکومت اسلامی باشد، ولی متأسفانه به کشورهای جهان اسلام شناسانده نشده است. حتا تهران به همه‌ی مردم و اقوام این سرزمین هفت اقلیم هم معرفی نشده است.

او با اشاره به پیشنهاد معاون صدای جمهوری اسلامی مبنی بر راه‌اندازی تورهای ویژه‌ی اقشار و گروه‌های خاص، بیان کرد: این پیشنهاد مطرح شد تا برای گروه‌های خاص مانند کارمندان و دانش‌آموزان تورهای تهران‌گردی برنامه‌ریزی شود.

احمدلو گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه، ایجاد امید، آرامش، نشاط و شادابی است که می‌تواند در گردشگری تعریف شود. این امر با تقویت بنیه‌ی اقتصادی و توسعه‌ی شهری و پیشرفت و آبادانی در سایه‌ی گردشگری می‌تواند اتفاق بیفتد.

او با تأکید بر لزوم به‌روزرسانی اطلاعات گردشگری تهران، اظهار کرد: باید نقشه‌ها و بروشورها از فضای توریستی تهران، تهیه و منتشر شود و این اطلاعات در هر فصل، به‌روزرسانی شود تا ارگان‌ها و نهادها، اطلاعات به‌روزی از این تغییرات داشته باشند.

احمدلو به تشکیل کارگروهی در این زمینه اشاره کرد و افزود: برای برقراری ارتباط بیشتر بین صدای جمهوری اسلامی و شهرداری تهران، کارگروهی با شرکت نمایندگان هر دو نهاد، در چارچوب یک تفاهم‌نامه تشکیل می‌شود.