arabia

درآمد عربستان از محل صنعت گردشگری در سال 2020 به 83 میلیارد ریال خواهد رسید.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مقامات صنعت گردشگری عربستان از راهبرد جدید این کشور برای رساندن درآمد این کشور از محل صنعت گردشگری به 83 میلیارد ریال در سال 2020 خبر داد.

در سال 2011 درآمد عربستان از محل صنعت گردشگری به 59 میلیارد ریال رسید که حاصل آن اختصاص یک درصد از تولید ناخالص این کشور به صنعت گردشگری بوده است.

دولت عربستان در سال 2010 نیز اجرای برنامه‌ای ‌10 ساله را آغاز کرد که با اجرای آن تعداد گردشگران این کشور چند برابر شده و تعداد شاغلان در صنعت گردشگری عربستان را از رقم فعلی 457 هزار نفر به دو میلیون نفر می‌رسد.

به گزارش عرب نیوز، مدتی قبل نیز دولت عربستان از تشکیل سازمان ویژه‌ای در راستای جذب بیشتر گردشگر و به ویژه سرمایه‌گذاران به این کشور خبر داد و اقدامات ویژه‌ای نیز برای توسعه گردشگری کشاورزی، تبدیل تعدادی از روستاهای تاریخی عربستان به مقاصد گردشگری با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و راه‌اندازی چندین موزه صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر برنامه‌های زیادی در جهت توسعه صنعت هتلداری در این کشور در دست اجرا است که در قالب آنها تا پایان سال ‌2014، ‌21 هتل بین‌المللی در عربستان احداث خواهد شد.

درحال حاضر حدود ‌51 درصد گردشگران عربستان گردشگران داخلی، ‌23 درصد گردشگران مذهبی و مابقی گردشگرانی هستند که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی عربستان به این کشور سفر می‌کنند.

صنعت گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی در کنار صادرات نفت و گاز از منابع اصلی درآمد دولت عربستان محسوب شده و در حدود ‌20 تا ‌25 درصد نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.