itbیونان با حضور پررنگ در نمایشگاه گردشگری برلین به دنبال جذب بیشتر گردشگران تابستانی است.

به گزارش توریست ها، در شرایطی که صنعت گردشگری یونان در سال 2012 به دلیل اعتصاب‌های متعدد با کاهش گردشگر مواجه بود، اکنون ایم کشور با حضور پررنگ در نمایشگاه گردشگری برلین قصد جبران این ضایعه را دارد.

به گزارش رویترز، چهل‌وهفتمین دوره نمایشگاه گردشگری برلین از روز چهارشنبه در برلین، پایتخت آلمان آغاز شده و فعالان در صنعت گردشگری یونان با راه‌اندازی یکی از بهترین غرفه‌ها به دنبال جذب بیشتر گردشگران تابستانی هستند.

یونان در سال 2012 با کاهش 6 / 4 درصدی گردشگرانش کمتر از 10 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت که این امر صدمات زیادی را به اقتصاد یونان که صنعت گردشگری یکی از ارکان آن محسوب می‌شود، وارد کرد.

در این شرایط مقامات صنعت گردشگری یونان با جذب گردشگران تابستانی از سه کشور انگلیس، آلمان و هلند به دنبال رونق بیشتر صنعت گردشگری خود هستند.

یونان از سال‌ها قبل عنوان چهارمین مقصد گردشگری مورد علاقه‌ گردشگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در اختیار داشته و در حدود چهار میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.

در همین حال، کارشناسان یکی از راهکارهای بهبود شرایط اقتصادی یونان را توسعه‌ی صنعت گردشگری می‌دانند و دولت این کشور نیز قصد دارد با نوسازی زیرساخت‌های صنعت گردشگری و میزبانی از میلیون‌ها گردشگر در سال جاری میلادی، بر بخشی از مشکلات اقتصادی‌اش فائق آید.