این روزها که اکثر نقاط کشور آب و هوای برف و بارانی دارند، ریگان با داشتن آب و هوایی گرم و معتدل گردشگران زیادی را به خود جذب کرده و گردشگرانی از  چهار استان کشور برای ریگ درمانی و استفاده از این طبیعت زیبا به بلندترین تپه‌های شنی دنیا آمدند.

reyganگردشگرانی از استان تهران، خراسان رضوی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به این تپه‌های شنی آمدند و از این طبیعت استفاده و ریگ‌درمانی کردند.

یکی از این گردشگران که از استان خراسان رضوی به این تپه‌های شنی سفر کرده بود به خبرنگار فارس گفت: برای نخستین‌بار به این مکان گردشگری سفر کرده‌ایم و این بهترین تجربه ما از تپه‌های شنی است.

وی افزود: برای ریگ درمانی به این تپه‌های شنی آمده‌ام و با خوابیدن در این تپه‌ها اکنون احساس دردی ندارم و در آینده مجددا از این تپه‌های شنی دیدن می‌کنم.

علی رادفر متخصص بیماری‌های داخلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: این تپه‌های شنی خاصیت درمانی خوبی دارند و برای دردهای مفاصل و بیماری‌های روحی و روانی بسیار مؤثر هستند.

وی افزود: با رفتن به طبیعتی بکر همچون ریگان تمام آلام روحی در طبیعت با دیدن این مناظر زیبا برطرف و با خوابیدن چند ساعتی در شن دردهای مفاصلی درمان می‌شود.

رادفر بیان داشت: کسانی که این تپه‌های شن را یک بار از نزدیک مشاهده کنند، سعی دارند مجددا از آنها دیدن کنند.

به گزارش فارس بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان با 75 متر طول و وسعت 30 کیلومتر مربع در 12 کیلومتری مرکز این شهرستان قرار دارند.