rus

گردشگران ثروتمند روس در سال گذشته میلادی با مصرف مبالغ هنگفت رونق‌بخش صنعت گردشگری اسپانیا شدند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که در سال 2012 اعتصابات مکرر صدمات زیادی به صنعت گردشگری اسپانیا وارد کرد، آمارها نشان می‌دهد که حضور گردشگران ثروتمند روس و صرف مبالغ هنگفت توسط آنها صنعت گردشگری این کشور را رونق داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه‌، مقصد بیشتر گردشگران روس آثار تاریخی شهر مادرید، پایتخت اسپانیا و سواحل زیبای شهر بارسلون بوده است. در سال 2012 تعداد گردشگران روس اسپانیا که بیشتر آنها ثروتمند هستند، به یک میلیون و 206 هزار گردشگر رسید که از رشد 40 درصدی نسبت به سال 2011 حکایت دارد.

کارشناسان علت اصلی این امر را برقراری پروازهای مستقیم از شهرهای مادرید و بارسلون به شهرهای مختلف روسیه‌، تسهیل شرایط صدور ویزای گردشگری برای اتباع روسیه و نآرامی‌های تونس و مصر می‌دانند که حاصل آن جذب گردشگران این دو کشور به اسپانیا بوده است.

براساس آمار ارائه شده، هر گردشگر روس در اسپانیا به طور متوسط روزانه 159 یورو هزینه می‌کند که 51 یورو بیشتر از میانگین مبالغ هزینه شده از سوی گردشگران کشورهای مختلف در اسپانیا است.

درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری اسپانیا که در سال 2012 میزبان حدود 58 میلیون گردشگر بود، حدود ‌11 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده و بیشتر گردشگران اسپانیا از آلمان، فرانسه، انگلیس و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس هستند.

اسپانیا در بین کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا بیشترین شاغلان را در صنعت گردشگری داشته و به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر است، همچنین هفت درصد از نیروی کار این کشور نیز در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.