travel

رییس انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران توصیه کرد که با توجه به شرایط ویژه‌ی امسال، مردم تور و ملزومات سفر را زودتر تهیه کنند.

رضا اباذری در گفت‌وگو با ایسنا، در آستانه‌ی فرا رسیدن تعطیلات نوروزی در حالی که بسیاری از مردم برای سفر، مشغول برنامه‌ریزی هستند و عده‌ای هم هنوز هیچ تصمیمی برای رفتن به سفر نگرفته‌اند و طبق عادت در آخرین لحظه قرار است مقصد و برنامه‌ی خود را مشخص کنند، توصیه‌هایی کرد تا مردم بر اساس آن‌ها، زودتر برنامه‌ریزی کنند تا کمتر با مشکل مواجه شوند.

او با بیان این‌که شرایط و محدودیت‌های اقتصادی اخیر سبب کاهش حجم فعالیت‌های گردشگری و محدودتر شدن گشت‌ها و تورهای نوروزی برنامه‌ریزی‌شده توسط آژانس‌های مسافرتی شده است، گفت: به نظر می‌رسد در روزهای پایانی سال، ثبت نام تورهای نوروزی پایان یابد، از این‌رو به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به شرایط ویژه‌ی امسال، تور و ملزومات سفر خود را زودتر تهیه کنند. این در حالی است که که در سال‌های گذشته گاهی و به‌صورت موردی، جای خالی در این تورها وجود داشت و با نرخ اصطلاحا «دقیقه آخری» عرضه می‌شدند.

وی به مزایای سفر گروهی یا با تور اشاره و اظهار کرد: سفر با تورهای مسافرتی جدا از این‌که ارزان‌تر و به‌لحاظ گروهی برگزار شدن آن‌ها مقرون به‌صرفه‌تر از سفر انفرادی و با وسایل نقلیه‌ی شخصی است، امن‌تر هم است و امکان استفاده از خدماتی مانند راهنمای گشت و بیمه‌ی گروهی را نیز برای متقاضیان فراهم می‌کند.

اباذری تأکید کرد: یکی از فواید مسافرت گروهی در تمام دنیا، ارتباط جمعی و آشنایی با سایر فرهنگ‌هاست.

او همچنین توصیه کرد: متقاضیان سفر با استفاده از حداکثر حقوق خود، بلیت، هتل و دیگر خدمات گردشگری را با توجه به تأکید سازمان‌های مربوطه‌ی دولتی، فقط از آژانس‌های مسافرتی دارای مجوز و تابلوی واحد مربوطه، دریافت کنند. همچنین در صورت خرید گشت یا تور، قرارداد مربوطه را پس از مطالعه‌ی دقیق، امضا کنند تا مفاد آن، در صورت نیاز قابل پیگیری باشد.