tourism

مصر و ترکیه با افزایش خطوط پروازی میان دو کشور، گردشگری مشترک را توسعه می‌دهند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در راستای تفاهمنامه‌ای که روز سه‌شنبه میان مسئولان «فدراسیون گردشگری مصر» و «شورای آژانس‌های مسافرتی ترکیه» برگزار شد، خطوط پروازی میان دو کشور توسعه می‌یابد.

به گزارش روزنامه حریت، در قالب این تفاهمنامه، تعداد پروازها روزانه و هفتگی بین شهرهای مختلف ترکیه و مصر افزایش یافته و برنامه‌هایی نیز در جهت جذب مشترک گردشگر از کشورهای منطقه آمریکایی لاتین و خاور دور اجرا خواهد شد.

از سوی دیگر، اقداماتی نیز در جهت سفر گردشگران دو کشور مصر و ترکیه به کشور دیگر صورت خواهد گرفت. بر اساس آمار ارائه شده، مصر تنها در سال 2012 میزبان 53 هزار گردشگر ترک بوده و ترکیه نیز در همین سال میزبان 122 گردشگر مصری بوده است.

ترکیه در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جدب گردشگر بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی میزبان 33 میلیون گردشگر باشد که این امر حدود 26 میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی این کشور کرده و هزاران شغل جدید ایجاد کند.

در حال حاضر ترکیه سالانه حدود 25 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و دولت این کشور قصد دارد این رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند.