Philippines

دولت فیلیپین قصد دارد با کاهش مالیات گردشگری، به رشد 20 درصدی ورود گردشگر کمک کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که پیش‌بینی می‌شود فیلیپین در سال 2016 میزبان 10 میلیون گردشگر باشد، یکی از مقامات صنعت گردشگری این کشور از کاهش مالیات گردشگری در راستای جذب بیشتر گردشگران خبر داد.

به گزارش برناما، در قالب این طرح که اجرای آن در آینده نزدیک آغاز خواهد شد، مالیات گردشگران، هتل‌ها و شرکت‌های ویژه حمل و نقل گردشگران به ویژه شرکت‌های هوایی در فیلیپین بین 5 / 2 تا 9 درصد کاهش می‌یابد.

پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در سال‌های اخیر در صنعت گردشگری فیلیپین، این کشور در سال جاری میلادی رشد 15 تا 20 درصدی گردشگرانش را تجربه کنند.

فیلیپین در سال 2012 با رشد 13 درصدی گردشگرانش میزبان حدود چهار میلیون و 500 هزار گردشگر بود که کارشناسان علت اصلی این امر را رشد چشمگیر سرمایه‌گذاری خارجی، تلاش‌های انجام شده برای جذب گردشگر از کشورهای همسایه، شعار جدید گردشگری این کشور با عنوان «سرگرمی‌های بیشتری در فیلیپین وجود دارد» و معرفی بین‌المللی جادبه‌های گردشگری فیلیپین در کشورهای مختلف جهان از جمله کشوهای اروپایی و آسیایی، بویژه انگلیس و کره‌جنوبی می‌دانند.

فیلیپین از جاذبه‌های گردشگری طبیعی متنوعی بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به جزیره‌ی‌ «نگروس» اشاره کرد که مردا‌ب‌های فراوان با پرندگان زیبا و حیوانات نادر را در خود جای داده است.