sharifرییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از برپایی جشن‌ ملی نوروز در 2500 محوطه‌، بنا و مجموعه‌ی تاریخی و همچنین پایگاه‌های جهانی خبر داد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، محمدشریف ملک‌زاده در آخرین نشست سال 91 در میان تعداد محدودی از خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری که در جمع دست‌اندرکاران ستاد سفرهای نوروزی بیان کردند و فرمودند، مردم ایام عید را با شادی سپری کنند، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به این فرمایشات لبیک گفت و بر این اساس، جشنواره‌ی نوروزی با عنوان «صدای بهار» در 31 استان کشور برگزار می‌شود تا مردم، تعطیلات شاد و با نشاطی را سپری کنند.

وی ادامه داد:‌ با همکاری تمام سازمان‌ها و نهادها، در تعطیلات نوروز شاهد برپایی برنامه‌های پرشوری با اجرای آیین‌های ایرانی – اسلامی اقوام در پایگاه‌های جهانی خواهیم بود.

ملک‌زاده گفت: با توجه به آغاز ایام فاطمیه از پنجم فروردین‌ماه، برنامه‌های معنوی در دستور کار قرار می‌گیرند و جشنواره‌های نوروزی تا این زمان برگزار می‌شوند و پس از آن فقط غرفه‌های صنایع دستی‌، پوشاک و عرضه‌ی محصولات دیگر برپا خواهند بود.

معاون رییس‌جمهور همچنین اظهار کرد: با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری غبارروبی و آماده‌سازی بقاع متبرکه را برای ورود گردشگران در دستور کار خود دارد.

او در ادامه بار دیگر بر برخورد جدی با متخلفان اصناف گردشگری تأکید و بیان کرد: با هماهنگی تمام سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف، نوروز 92 نظارت را در استان‌ها متمرکز می‌کنیم و وجود حتا یک شاکی به پلمپ و تعطیلی مرکز متخلف منجر می‌شود.

وی یادآوری کرد: تمام سازمان‌ها و اعضای ستاد تسهیلات سفر از جمله سازمان حمل و نقل جاده‌یی کشور‌، اورژانس و نیروی انتظامی موظف هستند در مقابل حتا یک تخلف برخورد جدی داشته باشند و آن را پس از تعطیلات نوروزی به اجرا بگذارند. این اختیار از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان متولی سفرهای کشور به سازمان‌های تعزیرات حکومتی و حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده داده شده است‌ تا با گران‌فروشان در بخش گردشگری برخورد جدی‌تری داشته باشند.