turkish

ترکیه با افزایش خطوط پروازی به کشورهای عربی برای گردشگران این کشورها فرش قرمز پهن می‌کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، دولت ترکیه قصد دارد با افزایش خطوط پروازهای خط هوایی ملی این کشور به کشورهای عربی که یکی از بهترین خطوط هوایی جهان محسوب می‌شود، گردشگران عرب بیشتری را در سال جاری میلادی جذب کند.

به گزارش سعودی گازتا‌، در این راستا پروازهای خط هوایی ملی ترکیه «ترکیش ایرلاین» به شهرهای مختلف کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس افزایش می‌یابد.

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه‌، در سال‌های اخیر گردشگران ترکیه از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس شامل شش کشور امارات، قطر، عربستان، بحرین، کویت و عمان افزایش چشمگیری یافته است.

بر این اساس تعداد گردشگران ترکیه در ماه اوت سال در مقایسه با زمان مشابه در سال 2011 از امارات 370 درصد و از قطر 600 درصد رشد داشته است.

البته گردشگران ترکیه از دیگر کشورهای عربی و اروپایی نیز به واسطه ناآرامی‌های سوریه و مصر رشد چشمگیری داشته، در این شرایط دولت این کشور قصد دارد تا سال 2023 درآمد ترکیه از محل صنعت گردشگری را دو برابر کرده و از رقم فعلی سالانه حدود 25 میلیارد دلار به 50 میلیارد دلار رسانده و در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان قرار گیرد.