hotel-pricesمحمد قانعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام بازرسی­های ویژه توسط بازرسان اتحادیه از هتل‎های سطح شهر در ایام نوروز، اظهار داشت: با توجه به حضور میلیونی زائران و تکمیل نسبی ظرفیت هتل‌ها در ایام نوروز، اتحادیه علاوه بر بازرسی­های معمول، هر پنج روز یکبار بازرسی ویژه از هتل‎ها را در دستور کار قرار داده است.

قانعی ادامه داد: برای ایام نوروز در سطح شهر اکیپ­های ویژه بازرسی برای رسیدگی به شکایات مسافران مستقر هستند تا در حداقل زمان ممکن به مشکلات یا خواسته‌های زائران رسیدگی کنند.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی ظرفیت هتل‎های مشهد نسبت به سال گذشته عنوان کرد: طی سال جاری تعداد هتل‎های سطح شهر به 150 هتل با ظرفیت 75 هزار نفر رسیده که جوابگوی نیاز زائران عزیز در ایام پیک سفر نیز می­باشد.

رییس اتحادیه هتل‌داران خراسان‎رضوی در رابطه با توجیه­پذیر نبودن افزایش بیش از حد تعداد هتل‎ها گفت: سرمایه­گذاری در بخش هتل‌داری باید با دقت نظر بیشتری صورت گیرد، چون با افزایش بیش از حد تعداد هتل‎ها، شاهد ایجاد رقابت منفی و تبعات ناشی از آن هستیم.

قانعی در مورد افزایش نرخ خدمات هتل‎ها نیز بیان کرد: طی سال جاری هزینه‎های هتلداران در چند مرحله افزایش یافته اما نرخ هتل‎ها از دی ماه سال گذشته ثابت بوده و درآمدها نمی­تواند هزینه­های تحمیل شده را جبران کند، به همین دلیل از ابتدای سال آینده شاهد افزایش حداقل 25 درصدی نرخ خدمات هتل‎ها هستیم. (تورهای نوروزی)

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه به منظور راهنمایی زائران جهت اقامت در اماکن مجاز و رزرو هتل، با همکاری شهرداری در مبادی ورودی اصلی شهر و میادین و خیابان­های منتهی به حرم مطهر اکیپ­های راهنمای زائر را مستقر می‎کند تا مسافرانی که از مبدا اقدام به رزرو محل اقامت خود نکرده­اند، بتوانند از این طریق محل مورد نظر خود را انتخاب کرده و با مشکل زوارکش­ها و منازل شخصی غیرمجاز روبه‌رو نشوند.