astaraکیوان اسدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به آمادگی این شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی، اظهار کرد: شهرستان مرزی آستارا با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی هر ساله پذیرای تعداد بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با دیگر دستگاه‌ها از جمله انتظامی، هلال‌احمر، خدماتی و… صورت گرفته است، افزود: بحث ماندگاری مسافران در آستارا از نکات بسیار مهم است.

این مسئول ادامه داد: برای ماندگاری مسافران جلسه‌هایی با هتل‌داران، شهرداران، صاحبان مسافرکاشانه‌ها، مهمانپذیرها و… برگزار شد تا با ارائه خدمات مطلوب به مسافران زمینه ماندگاری گردشگران را فراهم آورند.

وی از آمادگی 78 واحد اقامتی نظیر هتل، هتل آپارتمان، مسافرکاشانه، مهمانپذیر و واحدهای بین‌راهی برای پذیرایی از مسافران نوروزی آستارا خبر داد.

اسدپور اضافه کرد: در این واحدها 708 اتاق و حدود دو هزار تخت برای پذیرایی از مسافران آماده شده است.

وی آمادگی 168 کلاس درس در قالب 18 مدرسه نو ساخت و مجهز را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و یادآور شد: در نوروز 91 تعداد بالغ بر 800 هزار نفر مسافر وارد آستارا شده بودند و پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش قابل توجهی یابد.

فرماندار آستارا از کشیک نانوایی‌ها، بیمارستان، آتش‌نشانی، بازار، امور صنفی و نمایشگاه‌های بهاره خبر داد و خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها تا پایان تعطیلات نوروز دایر است.

وی آمادگی آستارا را از مسیرهای اردبیل، رشت و تهران برای پذیرایی از گردشگران داخلی و از مرز جمهوری آذربایجان برای گردشگران خارجی، اعلام کرد.