health

اردن از سوی کارشناسان بین‌المللی کشور اول خاورمیانه و شمال آفریقا و جزء 10 کشور برتر دنیا در زمینه تقویت و گسترش گردشگری درمانی شناخته شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، اردن در زمینه ارائه خدمات درمانی و پزشکی و تقویت و گسترش صنعت توریسم‌ پزشکی رتبه اول منطقه خاورمیانه را به دست آورده است.

این کشور اکنون یکی از قطب‌های مهم توریسم پزشکی محسوب می‌شود و این مساله توسط کارشناسان آمریکایی، انگلیسی و کانادایی تایید شده است.

در همین راستا، این کشور برای توسعه توریسم پزشکی و تبدیل به مرکزی برای جذب بیماران خاورمیانه و ارائه خدمات به آنان تلاش می‌کند.

به نوشته پایگاه اینترنتی روزنامه «عام السیاحه»، اردن سعی دارد با ارائه خدمات بیشتر و تجهیزات پیشرفته پزشکی و ایجاد مراکز دولتی سطح خدمات خود را در خاورمیانه به سطح جهانی نزدیک کند.

در این رابطه، دکتر «جاناتان ادل هایت»، رئیس انجمن توریسم پزشکی اردن سطح خدمات پزشکی و متخصصان این حوزه را ستود و گفت:‌ این کشور در زمینه ارائه خدمات در تمامی زمینه‌ها به پیشرفت‌ خوبی دست یافته است و اکنون برای استقبال از بیماران از تمام نقاط جهان و درمان آنها آمادگی کامل دارد.

این کشور با ایجاد مرکز درمانی پیشرفته، ارائه خدمات پزشکی، حضور پزشکان نامی جهان‌، در میان کشورهای منطقه جایگاه شناخته شده و بالایی به دست آورده و به قطب توریسم پزشکی منطقه تبدیل شده است.(گردشگری اردن)

علاوه‌بر این، طبیعت این کشور مثل چشمه‌های آب گرم، آب‌های غنی از املاح معدنی، دشت‌های شکل گرفته بر روی خاسکتر آتش‌نشی و آب و هوای معتدل این امکان را به گردشگران می‌دهد که درمان‌های جسمی خود را در این مراکز تکمیل کنند و از مناظر دیدنی طبیعت این کشور هم برای درمان بیماری‌های روحی خود بهره ببرند.