abadan

مسؤول کانون جهانگردی آبادان گفت: با وجود پتانسیل بالایی که در حوزه‌ی اشیای باستانی داریم، هنوز هیچ شیء جدیدی به موزه‌ی آبادان منتقل نشده است.

احمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوزستان، اظهار کرد: موزه‌ی آبادان یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های کشور است و تجهیزات امنیتی خوبی در آن به کار رفته‌، ولی متأسفانه سال‌هاست هیچ تنوعی در اشیای تاریخی آن ایجاد نشده است. مسئولان اداره‌ی میراث فرهنگی استان تا کنون در این زمینه اقدامی نکرده‌اند. در حالی که در سراسر استان به‌صورت مستمر اشیای تاریخی باارزشی کشف می‌شوند.

او ادامه داد‌: انتظار می‌رود اشیایی را که در شهرستان‌ها کشف می‌شوند و موزه‌ای برای به نمایش گذاشتن آن‌ها در شهرستان‌ها وجود ندارد، به موزه‌ی آبادان منتقل کنند تا بتوانیم آن‌ها را در معرض دید عموم مردم و گردشگران قرار دهیم.

امیری بیان کرد:‌ بسیاری از گردشگران، از موزه‌ی آبادان دیدن می‌کنند، ولی یکنواخت بودن اشیا باعث می‌شود آن‌ها زمان کمتری را به بازدید از این موزه اختصاص دهند.

وی گفت:‌ بسیاری از کشورهای بی‌ریشه، به یک‌سری تیر و تخته‌های قدیمی اکتفا می‌کنند و آن‌ها را به مردم نشان می‌دهند؛ ولی با توجه به پیشینه‌ی تاریخی‌ای که ما داریم و فضاهای باستانی خوزستان، ما می‌توانیم از این طریق گردشگر جذب کنیم و همچنان در سطح جهان مطرح باشیم.

مسئول کانون جهانگردی آبادان با اشاره به وضعیت نامطلوب فضای شهرستان آبادان در آستانه‌ی نوروز، افزود: در سطح شهر شرایط خوبی برای ورود گردشگران وجود ندارد، چون برخی جاده‌های درون‌شهری برای تردد خودروها ناهموار و نابسامان است.