Brazil

پرو و برزیل با ساخت یک بزرگراه، صنعت گردشگری خود را رونق بیشتری می‌دهند.

به گزارش توریست ها، مقامات دو کشور پرو و برزیل که کشورهایشان در سال‌های اخیر عملکرد موفقی در جذب گردشگر داشته‌اند قصد دارند با احداث یک بزرگراه بین دو کشور رونق بیشتری به صنعت گردشگری این دو کشور بدهند.

به گزارش آندیانا، در قالب این طرح جنوب پرو به برزیل متصل می‌شود که حاصل آن رونق بیشتر صنعت گردشگری دو کشور با تورها و بسته‌های گردشگری مشترک خواهد بود.

برزیل در سال 2011 میزبان شش میلیون گردشگر بود و مقامات صنعت گردشگری این کشور قصد دارند این کشور را به مقصد 10 میلیون گردشگر در سال 2020 تبدیل کنند.

در این راستا دولت برزیل برنامه‌هایی را برای جذب گردشگر از 17 کشور را در دستور کار خود قرار داده و امسال نیز 66 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب صنعت گردشگری این کشور خواهد کرد.

پرو نیز در سال 2012 بیش از سه میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت که علت اصلی آن افزایش متوسط زمان اقامت گردشگران در این کشور بوده است. در همین زمان بیش از یک میلیون شغل مرتبط با صنعت گردشگری در پرو ایجاد شد که با این حساب تعداد شاغلان در صنعت گردشگری این کشور به چهار میلیون نفر رسید.

پرو در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بود و بیشتر گردشگران آن از کشورهای منطقه آمریکای جنوبی، فرانسه، انگلیس، آرژانتین و آلمان هستند.

این کشور از جاذبه‌های گردشگری متنوعی ازجمله طبیعت زیبا و محوطه‌های تاریخی باقی‌مانده از سه تمدن مایا، آزتک و اینکا بهره می‌برد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2016 به مقصد سالانه پنج‌ میلیون گردشگر تبدیل شود.