tourism

پرتغال و فیلیپین با امضای تفاهمنامه، گردشگری مشترک را توسعه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین مسئولان صنعت گردشگری کشورهای پرتغال و فیلیپین در شهر مانیل، پایتخت فیلیپین به امضاء رسید، دو کشور گردشگری مشترک را توسعه می‌دهند.

به گزارش مانیل دیلی، در این راستا اتباع کشورهای پرتغال و فیلیپین برای سفر گردشگری یک ماهه نیاز به اخذ ویزا نداشته و خطوط پروازی بین دو شهر مانیل در فیلیپین و لیسبون در پرتغال برقرار خواهد شد.

در همین حال با همکاری دولت پرتغال یک مدرسه گردشگری در فیلیپین راه‌اندازی می‌شود که حاصل آن تربیت نیروی کار حرفه‌ای صنعت گردشگری خواهد بود. از سوی دیگر مقامات صنعت گردشگری پرتغال نیز فیلیپین را پلی برای جذب گردشگر از شرق و جنوب شرق آسیا از جمله ژاپن می‌دانند.

فیلیپین که در سال 2012 میزبان نزدیک به پنج میلیون گردشگر بود، از جاذبه‌های گردشگری طبیعی متنوعی بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به جزیره‌ی‌ زلزله‌زده «نگروس» اشاره کرد که مردا‌ب‌های فراوان با پرندگان زیبا و حیوانات نادر را در خود جای داده است.

دولت فیلیپین همچنین قصد دارد با دو برابر کردن گردشگران در قالب برنامه‌ای پنج ساله، این کشور را میزبان شش میلیون گردشگر تا سال 2016 کند که حاصل آن ایجاد ‌90 هزار شغل جدید در این کشور خواهد بود.

پرتغال در جنوب غربی اروپا نیز از مقاصد برتر گردشگری اروپا بوده که از سال‌ها قبل صنعت گردشگری در کنار صدور محصولات کشاورزی و صنعتی یکی از منابع اصلی درآمد این کشور محسوب می‌شود.

شهر لیسبون، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر پرتغال نیز شهری مدرن و مبتنی بر اصول شهرسازی محسوب می‌شود که قدمتی 2000 ساله داشته و از آثار تاریخی ارزشمندی از تمدن روم باستان بهره می‌برد. از آثار تاریخی شاخص این شهر می‌توان به خیابان «آگوستا»، قلعه «سنت جورج» و عمارت تاریخی «بلم» اشاره کرد.