دولت تانزانیا قصد دارد با تدوین یک راهبرد پنج ساله صنعت گردشگری را به دومین منبع درآمد این کشور تبدیل کند.

lionبه گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، دولت تانزاینا با اجرای یک راهبرد پنج ساله و با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صنعت گردشگری، قصد دارد این صنعت را به دومین منبع نخست درآمد این کشور تبدیل کند.

به گزارش آل آفریکا، یکی از مقامات صنعت گردشگری تانزانیا با اشاره به این امر که صنعت گردشگری در میان بخش‌های مختلف اقتصادی با مهیا کردن شرایط لازم می‌تواند رشد بسیار بالای اقتصادی و درآمدزایی دائمی به همراه نرخ اشتغال بالا در زمان کوتاه در پی داشته باشد، ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر روند چشمگیر رشد افزایش گردشگری این کشور آغاز شود.

در این راستا در آینده‌ی نزدیک فراخوانی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در زیر ساخت‌های صنعت گردشگری تانزانیا منتشر خواهد شد و از سوی دیگر بازاریابی قوی جاذبه‌های گردشگری تانزانیا از طریق حضور پررنگ در نمایشگاه‌های معتبر صنعت گردشگری در دستور کار قرار می‌گیرد.

در این راستا در ماه اوت مجلس تانزانیا در راستای معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری این کشور بودجه‌ ویژه‌ای برای بازاریابی صنعت گردشگری تانزانیا اختصاص داد که بیشتر آن صرف راه‌اندازی دفاتر گردشگری در کشورهای مختلف جهان می‌شود.

در نهایت برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جذب بیشتر گردشگر از کشورهای مختلف با طبقه‌بندی در دو گروه صورت گرفت که بر این اساس گردشگران کشورهای انگلیس، آمریکا، آلمان و ایتالیا در اولویت نخست جذب گردشگر و گردشگران کشورهای فرانسه، هلند، کانادا، استرالیا، اسپانیا، آفریقای‌جنوبی و هند در اولویت دوم جذب گردشگر قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر صنعت گردشگری تانزانیا که به دلیل داشتن حیات‌وحش زیبا، تنوع گیاهی، تنوع فرهنگی غنی و سواحل زیبا، شهرت جهانی دارد، پس از صادرات طلا و محصولات کشاورزی سومین منبع درآمد این کشور است که با اجرای راهبرد جدید پنج ساله به دومین منبع درآمد تانزانیا پس از صادرات طلا تبدیل خواهدشد.