کاردار کشور مکزیک در ایران گفت: تصویری که از ایران در رسانه‌های غربی منتشر می‌شود، آن چیزی نیست که در واقعیت وجود دارد.

mexicoمارتین تورس که در ششمین جشنواره‌ی زمستانی همدان حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اظهار رضایت از سفری که به ایران داشته است، بیان کرد: همه‌چیز در اینجا خیلی خوب است و مردم ایران بهترین هستند و رفتار بسیار خوبی را در این مدت از آن‌ها شاهد بودم.

او درباره‌ی تصویری که از ایران در رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود، اظهار کرد: این تصویر با آنچه واقعیت دارد متفاوت است. ایران مانند مکزیک کشوری با تمدنی قدیمی است و شباهت زیاد این دو کشور به یکدیگر به مردم اجازه می‌دهد یکدیگر را بهتر بشناسند.

تورس همچنین با رد مطالبی مبنی بر تروریست بودن ایران که در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود‌، گفت: بسیار علاقه‌مند هستم که فعالیت بیشتری برای حضور گردشگران مکزیکی در ایران انجام شود، زیرا هرچه بیشتر مردم مطلع شوند، تبادلات فرهنگی بیشتری صورت خواهد گرفت.

کاردار کشور مکزیک در ایران درباره‌ی تعداد گردشگران مکزیکی که به ایران سفر می‌کنند نیز اظهار کرد: در این‌باره آمار دقیقی ندارم، ولی فکر می‌کنم تعداد گردشگران مکزیکی که به ایران سفر می‌کنند، کم است، در حالی که باید بیشتر از این‌ها باشد. البته گردشگران مکزیکی به کشورهایی دورتر از کشورهای آمریکایی یا نهایتا اروپایی نمی‌روند، به همین دلیل به کشورهای آسیایی کمتر سفر می‌کنند که یکی از دلایل مهم آن، مسافت زیاد است.

او همچنین گفت: خاورمیانه مقصد بیشتر گردشگران کشور مکزیک نیست و بیشتر، توریست‌های تخصصی به این منطقه می‌آیند.