به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حمید زارعی امروز در حاشیه بازدید از گنبد نمکی دشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در دشتی اظهار داشت: در بازدیدی که امروز از گنبد نمکی دشتی داشتیم به همراه سید کریم موسوی یکی از کوهنوردان موفق به شناسایی یک غار جدید در این منطقه شدیم.

cavرئیس هیئت کوهنوردی دشتی اضافه کرد: این غار که شانزدهمین غار کشف شده توسط هیئت کوهنوردی دشتی است در ضلع غربی گنبد نمکی و در امتداد دره گل کلم‌ها و در ارتفاع 257 متری گنبد قرار دارد.

وی افزود: از ویژگی‌های این غار کاملا نمکی بودن و تشکیل قندیل‌های زیبا در آن است اما به طور کامل شناسایی آن انجام نگرفته و هنوز طول آن دقیقا مشخص نیست.

زارعی ادامه داد: در بهمن ماه امسال از انجمن غارنوردی ایران برای شناسایی کامل غارها دعوت به عمل آمده است و در هفته‌های آینده این غار نیز به طور کامل و دقیق شناسایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر گروه‌های مختلف کوهنوردی و گردشگران از سراسر کشور و به ویژه استان‌های فارس، اصفهان، تهران، مازندارن و خراسان از گنبد نمکی دشتی بازدید داشته‌اند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج با هیئت کوهنوردی جهت ساماندهی و اسکان گروه‌ها همکاری خوبی داشته‌اند که قابل تقدیر است.

زارعی افزود: مشاور عالی وزیر تعاون و نماینده وزیر فرهنگ  و ارشاد اسلامی نیز از گنبد نمکی دشتی بازدید داشتند.