Costa_Ricaکاستاریکا در ماه آوریل میزبان نشست سالانه گردشگری درمانی خواهد بود.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که طی سال‌های اخیر کاستاریکا خود را به عنوان یک مقصد گردشگری ارزان به‌ویژه برای گردشگران درمانی به جهانیان معرفی کرده، روز گذشته (دوشنبه) اعلام شد که این کشور در ماه آوریل میزبان چهارمین نشست سالانه گردشگری درمانی خواهد بود.

به گزارش آندیانا، شهر زیبای «یونترنیاس» کاستاریکا از تاریخ 24 تا 26 آوریل میزبان این نشست سه روزه خواهد بود که در آن 15 کشور فعال در زمینه گردشگری درمانی از جمله آمریکا،‌ هند، کوبا، امارات، برزیل، پاناما، مکزیک، ویتنام، تایلند، مالزی و 250 موسسه فعال در زمینه گردشگری درمانی حضور خواهند داشت.

در این شرایط از آنجا که حدود 50 میلیون آمریکایی فاقد بیمه درمانی هستند، مسئولان صنعت گردشگری کاستاریکا برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای جذب گردشگران آمریکایی کرده‌اند تا آنها علاوه‌بر گذراندن تعطیلات خود در یک مقصد گردشگری ارزان، از خدمات درمانی و پزشکی با قیمتی بسیار کمتر از آمریکا بهره‌مند شوند.

گردشگران درمانی از کاستاریکا به عنوان مکانی نام می‌برند که با هر بودجه‌ای می‌توان از خدمات درمانی بهره برد.

بر اساس آمارها در سال 2011 حدود 48 هزار گردشگر درمانی راهی کاستاریکا شدند که این امر 338 میلیون دلار ارز وارد چرخه اقتصادی این کشور کرد که هدف بیشتر آنها انجام درمان‌های دندانپزشکی، درمان‌های ارتوپدی، استفاده از چشمه‌های آب گرم و جراحی پلاستیک بوده است.