itbچهل‌وهفتمین دوره نمایشگاه گردشگری برلین از امروز (چهارشنبه) با حضور 188 کشور از جمله ایران گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چهل‌وهفتمین دوره نمایشگاه گردشگری برلین معروف به «بورس بین‌المللی گردشگری» در مراسم باشکوهی با حضور «آنجلا مرکل»، صدراعظم آلمان ساعاتی قبل در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر برلین آغاز به کار کرد.

به گزارش دویچه‌وله، امسال 10 هزار و 86 نماینده از 188 کشور در قالب بیش از 1300 موسسه در نمایشگاه گردشگری برلین حضور خواهند داشت و در طول پنج روز برگزاری نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری و آخرین دستاوردهای خود در زمینه‌ توسعه صنعت گردشگری را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.

در نمایشگاه امسال گردشگری برلین که اندونزی شریک امسال آن است، فعالان حوزه‌ صنعت گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله سازمان‌ها و انجمن‌های گردشگری، تورگردانان، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شرکت‌های حمل و نقل ریلی، رسانه‌ها، دفاتر رزرواسیون، شرکت‌های تجاری و برگزارکننده همایش‌ها حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های صنعت گردشگری در سطح جهان است که تاریخچه‌ برگزاری آن به سال 1966 بازمی‌گردد. در آن سال، این نمایشگاه برای اولین‌بار تحت عنوان «نمایش راه‌های بازرگانی ویژه‌ی سفر» در شهر برلین برپا شد و در سال‌های بعد به‌طور چشمگیری توسعه یافت و به آی‌تی‌بی تغییر نام داد.

از آنجا که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین یکی از 10 نمایشگاه برتر جهان در زمینه‌ صنعت گردشگری است، تمام کشورهای جهان تلاش خود را برای حضور پررنگ در این نمایشگاه به کار می‌بندند. در این راستا ایران با 10 شرکت خصوصی در فضایی به وسعت 160 متر مربع حضوری فعال در این نمایشگاه دارد.

نمایشگاه امسال به مدت پنج روز از تاریخ ششم تا 10 مارس (16 تا 20 اسفند) میزبان علاقه‌مندان بود که سه روز نخست برگزاری نمایشگاه ویژه‌ کارشناسان صنعت گردشگری و دو روز پایانی ویژه‌ بازدید عموم بوده است.