izadiعلیرضا ایزدی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد نوروزی استان همدان اظهار داشت: کمیته 14گانه آمادگی کامل برای پذیرایی اسکان مسافران نوروزی را دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از 28 اسفند تا پنجم فروردین‌ماه جشنواره ملی بهار را آغاز می‌کند، خاطرنشان کرد: کمیته‌های نظارت، پشتیبانی و … اقدام به برگزاری برنامه‌هایی در نوروز سال 92 با هدف ایجاد شور و نشاط کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان به برنامه‌‌های دیگر این سازمان اشاره و تصریح کرد: کارناوال شادی، چیدمان سفره هفت‌سین در 400 متر مربع، ساخت سه درشکه و استقرار آن در محل اماکن گردشگری و اجرای نوروزخوانی، برگزاری جشن بزرگ نوروز با حمایت از کودکان بی‌سرپرست، آمادگی 50 نفر از افراد آموزش‌دیده برای راهنمایی مسافران در موزه‌ها از برنامه‌های این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای مراسم محلی، راه‌اندازی پیامک اطلاع‌رسانی، چاپ بیش از دو هزار برگه نظرسنجی و چاپ پنج هزار نسخه نقشه همدان از دیگر برنامه‌های نوروزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان است.(نقشه همدان)

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز اظهار داشت: یک هزار و 200 کلاس برای مسافران فرهنگی و غیرفرهنگی در ایام نوروز آماده شده است.

عباس حسنی‌محتشم افزود: امسال برخلاف سال‌‌های گذشته غذا به فرهنگیان داده نمی‌شود؛ در مقابل هزینه اسکان آنها تا 50 درصد کاهش یافته است.

فرماندار شهرستان همدان نیز با اشاره به آمادگی تمام سازمان‌ها در راستای سهولت اسکان مسافران نوروزی اذعان داشت: آمادگی سازمان‌ها در ستاد نوروزی طی جلسات اعلام شده است.(تورهای نوروزی)

حسن قهرمانی‌مطلق در پایان متذکر شد: آمادگی شرکت‌های بیمه برای خسارت‌های احتمالی در ایام نوروز اعلام و تدابیری برای جلوگیری از قطع آب و برق اندیشیده شده است.