italy

کشورهای مختلف جهان حضور پررنگی در «نمایشگاه گردشگری ایتالیا» بعنوان یکی از پنج نمایشگاه برتر گردشگری جهان داشتند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایتالیا در شرایطی روز دوشنبه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر میلان ایتالیا به کار خود پایان داد که امسال کشورهای مصر، تونس، ایتالیا، تایلند و تانزانیا حضور پررنگی در این نمایشگاه داشتند.

نمایشگاه گردشگری ایتالیا که یکی از پنج نمایشگاه برتر گردشگری جهان محسوب می‌شود، با حضور 5000 شرکت‌کننده از 130 کشور جهان در زمینی به مساحت 86 هزار متر مربع گشایش یافت و در آن کشورها به معرفی جاذبه‌های گردشگری و خدماتی خود در زمینه صنعت گردشگری پرداختند.

در نمایشگاه امسال فعالان حوزه‌ صنعت گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله سازمان‌ها و انجمن‌های گردشگری، تورگردانان، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ ها، شرکت‌های حمل و نقل ریلی، رسانه‌ها، دفاتر رزرواسیون، شرکت‌های تجاری و برگزارکننده همایش‌ها حضور داشتند و کشورهای قبرس، تونس و مالتا نیز نخستین حضور خود را تجربه کردند.

این نمایشگاه همواره سکویی برای کشورهای مختلف جهان برای معرفی جاذبه‌ های گردشگری بوده و به همین دلیل مقامات برگزارکننده نمایشگاه گردشگری ایتالیا تلاش کردند با اجرای تمهیدات ویژه‌، ساکنان شهر میلان و گردشگران را به بازدید از نمایشگاه تشویق کنند.

در این راستا، از چند روز پیش از آغاز نمایشگاه مشخصات این نمایشگاه برای تمام ساکنان شهر میلان به صورت پیامک فرستاده شد و در زمان ورود بازدیدکنندگان به نمایشگاه نیز اطلاعات جامعی از طریق بلوتوث در اختیار آنها قرار گرفت.

در نمایشگاه امسال «هشام زازو» وزیر گردشگری مصر با حضور در غرفه این کشور که در یکی از بهترین بخشهای نمایشگاه امسال واقع شده و در آن جاذبه‌های گردشگری مصر به بازدید کنندگان معرفی شده بود، با اشاره به نصب دروبین های مدار بسته در مقاصد گردشگری مصر و نمایش تصاویر زنده این مناطق در شبکه جهانی اینترنت مصر را کشوری امن برای گردشگران دانست. وی با اشاره به میزبانی مصر از 700 هزار گردشگر ایتالیایی در سال 2012 ابراز امیدواری کرد که این رقم در سال جاری میلادی به یک میلیون گردشگر برسد. زازو همچنین با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد مصر و اشتغال حدود چهار میلیون نفر در این صنعت به طور مستقیم و غیر مستقیم از تلاش های دولت برای توسعه زیرساختهای‌ صنعت گردشگری در مناطق گردشگری «دریای مرده» و «سواحل مدیترانه» خبر داد.

کشور تونس که نیز که از چند روز قبل درگیر بحران سیاسی است، امسال حضور گسترده‌ای در نمایشگاه گردشگری ایتالیا داشت.طی سال‌های اخیر تونس به یکی از مقاصد برتر گردشگران اروپایی تبدیل شده بود و تلاش‌های ویژه‌ای نیز برای گسترش گونه‌های مختلف صنعت گردشگری از جمله گردشگری ساحل، گردشگری بیابان، گردشگری سلامت و گردشگری فرهنگی با هدف جذب گردشگران آمریکایی و اروپایی انجام شد.

در همین حال در جریان یک کنفرانس خبری که در روز پایانی این نمایشگاه در غرفه کشور میزبان، ایتالیا برگزار شد، یکی از مقامات «سازمان جهانی جهانگردی» از کمک‌های پژوهشی این سازمان برای رونق بیشتر صنعت گردشگری ایتالیا خبر داد. در این راستا سازمان جهانی جهانگردی تجربیات خود در زمینه صنعت هتلداری، مسئولیت‌پذیری در گردشگری، شناسایی و توسعه فرصت‌ها را در اختیار مسئولان صنعت گردشگری ایتالیا قرار می‌دهد.

کشور تایلند نیز در غرفه‌اش اطلاعات لازم برای سرمایه‌گذاری در چندین پروژه جدید گردشگری، به‌ویژه در شهرهای بانکوک و فوکت و سواحل این کشور را در اختیار سرمایه‌گذاران اروپایی قرار داد. تایلند با بهره‌ بردن از تنوع جانوری و گیاهی همچنین می‌تواند سالانه میزبان هزاران طبیعت‌گرد از سراسر جهان باشد.

در غرفه تانزانیا نیزجاذبه‌های طبیعت‌گردی این کشور از جمله بپارک ملی «سرنگتی» که یکی از عجایب هفت گانه طبیعی قاره آفریقا نام برده می‌شود، به بازدید کننگان معرفی شد.دولت تانزاینا همچنین قصد دارد با اجرای یک راهبرد پنج ساله و با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صنعت گردشگری، این صنعت را به دومین منبع نخست درآمد این کشور تبدیل کنند که می‌تواند رشد بسیار بالای اقتصادی و درآمدزایی دائمی به همراه نرخ اشتغال بالا در زمان کوتاه در پی داشته باشد.

نمایشگاه گردشگری ایتالیا امسال از تاریخ 14 تا 17 فوریه به مدت چهار روز میزبان علاقه‌مندان بود که سه روز نخست ویژه کارشناسان صنعت گردشگری و روز پایانی ویژه عموم بود.