tanzania

خشونت‌های اخیر در «زنگبار‌»، مقصد نخست گردشگری تانزانیا را خالی از گردشگر کرده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، پس از خشونت‌های اخیر در جزیره‌ زیبای زنگبار‌، مقصد نخست گردشگری تانزانیا و یکی از مقاصد گردشگری منطقه اقیانوس هند‌، این جزیره و بویژه سواحل زیبای آن خالی از گردشگر می‌شود.

به گزارش آل‌افریکا، این خشونت‌ها که به مرگ یک تن انجامید باعث شده بسیاری از کشورها اتباع خود را از سفر به زنگبار که بیشتر ساکنان آن در صنعت گردشگری به کار اشتغال دارند منع کنند که ادامه این روند می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به صنعت گردشگری این جزیره زیبا و تانزانیا وارد کند.

این در حالی است که دولت تانزانیا با اجرای یک راهبرد پنج ساله و با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صنعت گردشگری، قصد دارد این صنعت را به دومین منبع نخست درآمد این کشور تبدیل کند تا در زمان کوتاه رشد بسیار بالای اقتصادی و درآمدزایی دائمی به همراه نرخ اشتغال بالا را برای تانزانیا در پی داشته باشد.

در حال حاضر صنعت گردشگری تانزانیا که به دلیل داشتن حیات‌وحش زیبا، تنوع گیاهی، تنوع فرهنگی غنی و سواحل زیبا، شهرت جهانی دارد، پس از صادرات طلا و محصولات کشاورزی سومین منبع درآمد این کشور است که با اجرای راهبرد جدید پنج ساله به دومین منبع درآمد تانزانیا پس از صادرات طلا تبدیل خواهدشد.