Myanmar

سرقت از گردشگران در مقاصد گردشگری میانمار به معضل صنعت گردشگری این کشور تبدیل شده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، آمار ارائه شده از سوی پلیس میانمار نشان می‌دهد، در ماه‌های اخیر میزان سرقت از گردشگران در جاذبه‌های گردشگری میانمار افزایش چشمگیری یافته و این امر را به معضل صنعت گردشگری این کشور تبدیل کرده است.

به گزارش برناما، بیشترین میزان سرقت از گردشگران در مجموعه معابد تاریخی «باگان»، با قدمتی 1300 ساله در مرکز میانمار گزارش شده، هرچند که میزان سرقت از گردشگران در تمامی جاذبه‌های گردشگری میانمار در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

در آخرین مورد سرقت از گردشگران که در مطبوعات میانمار نیز انعکاس یافت، در تاریخ 16 فوریه دو مرد جوان اقدام به سرقت پول و تلفن همراه یک گردشگر انگلیسی کردند که ادامه این روند می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به صنعت گردشگری میانمار وارد کند.

بیشتر جاذبه‌های گردشگری میانمار در مناطق دورافتاده واقع شده که به دلیل نرخ بالای بیکاری در این مناطق، افراد زیادی به اعمال خلاف قانون از جمله سرقت از گردشگران می‌پردازند.

میانمار که در حال حاضر در بین 50 مقصد برتر گردشگری جهان در رتبه 45 قرار دارد و بیشتر گردشگران آن از کشورهای چین، کره‌جنوبی، آلمان، فرانسه، آمریکا، انگلیس، استرالیا و کانادا هستند، در سال 2012 میزبان بیش از یک میلیون نفر گردشگر بود که از رشد 200 هزار نفری نسبت به سال 2011 حکایت دارد.