Egypt1

مصر در راستای جذب بیشتر گردشگر، یک جاذبه جدید گردشگری رو می‌کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که ناآرامی‌های هفته اخیر در مصر کاهش چشمگیر گردشگر به این کشور را در پی داشته، مسئولان بخش گردشگری مصر با معرفی یک جاذبه جدید گردشگری سعی در جذب بیشتر گردشگر دارند.

به گزارش عرب نیوز، از مدتی قبل پروژه یک‌ساله مرمت قلعه مشهور «صلاح‌الدین» در شهر تاریخی قاهره که یکی از آثار شاخص تاریخی این کشور محسوب می‌شود، پایان یافته است. در قالب این پروژه بنای خارجی این قلعه 900 ساله پاکسازی شده، دیوارها و سقف‌ها استحکام یافته و برخی بخش‌ها نیز بازسازی شده‌اند.

قلعه صلاح‌الدین در روزهای آتی و برای جذب بیشتر گردشگر به روی گردشگران خارجی مصر بازگشایی می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند همزمان با بازدید از آن، از نمایشگاه کالسکه‌ها و اتومبیل‌های قدیمی که قدمت برخی از آنها به بیش از یک قرن می‌رسد نیز دیدن کنند.

مصر در سال 2012 میزبان 11 میلیون گردشگر بود که حاصل آن درآمد 11 میلیارد دلاری برای اقتصاد این کشور بود. حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار مصر در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند که حوادث سال گذشته که به مرگ صدها تن و ربوده‌شدن ده‌ها گردشگر انجامید، کاهش گردشگران این کشور و بیکاری بخش قابل توجهی نیروی کار مصر را در پی داشت.