madineh

شهر مقدس مدینه در قالب مراسمی باشکوه رسما به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2013 اعلام شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در جریان مراسم رسمی با حضور چهره‌های بلندپایه عربستان، مدینه منوره از روز گذشته به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2013 معرفی شد.

به گزارش عرب نیوز، در این مراسم فرماندار مکه با اشاره به واقع شدن دومین مکان مقدس مسلمان جهان در مدینه از روند موفق چندین پروژه‌ توسعه شامل مسجدالحرام و مسجدالنبی در شهر مقدس مکه و مدینه خبر داد.

وی با اشاره به تاریخ غنی مدینه این شهر را خواهر بزرگتر مکه مکرمه دانست و اعلام کرد، این شهر پایتخت ابدی فرهنگ اسلامی است که پیام دین مبین اسلام از جمله عدالت‌، رحمت و بردباری از آن جا به جهان منتشر شد.

وی همچنین شهر مدینه را مکانی توصیف کرد که توصیف کننده ابعاد جهانی فرهنگ غنی اسلامی، انسان دوستی و تمدن ارزشمند اسلامی در طول 14 قرن گذشته بوده است.

فرماندار مدینه نیز با اشاره به نقش پیامبر اسلام (ص) در ایجاد امت اسلامی و تبیین پرستش خدا در لحظه لحظه زندگی‌شان گفت، از نتیجه این اقدام پیامبر بزرگترین تمدن انسانی برپایه برابری و عدالت شکل گرفت.

وی با اشاره اهمیت تاریخی فرهنگی‌، اجتماعی و اقتصادی مدینه‌، این شهر را نماد یکپارچگی جامعه اسلامی دانست که مسلمانان از سراسر جهان را برای زیارت بارگاه پیامبر اسلام (ص) و ادای احترام به وی جذب خود می‌کند.

یکی از مقامات فرهنگی عربستان مسیر مهاجرت پیامبر اسلام از مکه مدینه را فصلی جدید در تاریخ این شهر دانست و انتخاب مدینه را به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی را یک رویداد ویژه برای تمامی مسلمانان جهان خواند.

وی همچنین از انجام اقدامات رسانه‌ای برای معرفی شیوه زندگی پیامبر اسلام‌ (ص)، ویژگی‌های فرهنگی‌، تاریخی و اجتماعی این شهر خبر داد.