news

مدیر مجموعه‌ی باغ – موزه‌ی «زندان قصر» از بازدید بیش از 30هزار نفر از موزه‌ی این مجموعه و استقبال بیش از 105هزار نفر از جشنواره‌های نوروزی برگزارشده در مجموعه‌ی زندان قصر خبر داد.

سعید انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نمایش‌ها و جشنواره‌ای آیینی و سنتی در نوروز امسال در این مجموعه، اظهار کرد: اکنون با ظرفیت‌ها و نیازهای این منطقه آشنا شده‌ایم و در نخستین برنامه‌ها قصد داریم محتوای موزه‌های مجموعه را افزایش دهیم و آن‌ها را غنی‌تر کنیم.

او با بیان این‌که زندان تاریخی قصر‌، تاریخ 200 ساله‌ی زندان در ایران را در معرض نمایش قرار داده است‌، گفت: با افزایش محتوای این بخش از مجموعه از نظر معماری و تاریخی می‌توانیم آن را غنی‌تر و گردشگران بیشتری را جذب کنیم.

انصاری توضیح داد: موزه‌ی دفاع مقدس‌، بوستان ولایت و برج میلاد در نوروز امسال و روزهای تعطیل، برگزاری جشنواره‌ها و نمایش‌های آیینی و سنتی را در دستور کار خود داشتند. شهرداری تهران تلاش می‌کند نگاه شهر به این نهاد را از «خدماتی» به «فرهنگی – اجتماعی» تغییر دهد. به همین دلیل اقدام به برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هایی کرده است.

به گزارش ایسنا،‌ زندان قصر در دوران قاجار، کاخ بوده، اما در دوران رضاشاه به زندان تبدیل شد و حالا هم یک مجموعه‌ی فرهنگی – تاریخی است. این مجموعه در منطقه‌ی 7 شهرداری تهران، در خیابان پلیس قرار دارد.