harry

لوکیشن‌های هشت‌گانه فیلم‌های «هری پاتر» در صدر جاذبه‌های گردشگری انگلیس قرار گرفتند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، براساس آمار ارائه شده از سوی سازمان آژانس‌های مسافرتی بریتانیا، لوکیشن‌های هشتگانه فیلم «هری پاتر» در سال 2012 در صدر مقاصد گردشگری انگلیس بودند.

به گزارش یاهو نیوز‌، سکوی قطار 4 / 3، 9 به همراه ایستگاه قطار «سن پانکراس» لندن‌ و سالن بزرگ کلیسای کالج «کریست» که در فیلم از آن به عنوان سالن غذاخوری مدرسه هاگوارت استفاده شد، بیشترین آمار جذب گردشگر را داشتند.

یک تورگردان انگلیسی در این‌باره می‌گوید: «در گذشته نیز لوکیشن‌های فیلم‌های زیادی از جمله «غرور و تعصب» به جاذبه‌های گردشگری انگلیس تبدیل شده بودند، اما استقبال از لوکیشن‌های هری‌پاتر بی‌سابقه است.»

در گذشته نیز استودیوی ساخت بخش‌هایی از فیلم‌های هری پاتر در حومه لندن و در منطقه «لیوسدن» که در 20 مایلی شمال غرب این شهر واقع شده، به جاذبه جدید گردشگری این شهر تبدیل شد.

در این استودیو لوکیشن‌ها شامل اتاق کار پروفسور «دامبلدور»، آلونک «هاگرید»، آشپزخانه‌ «ویسلی‌ها»، دکورها، ابزار و تجهیزات ساخت فیلم‌های هری پاتر شامل دوربین‌ها، صدها ماسک و هزاران ابزار دیگر برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.

قسمت اول سری فیلم‌های هری پاتر به نام «هری پاتر و سنگ جادو» با بودجه ‌125 میلیون دلاری به کارگردانی «کریس کولومبوس» ساخته شد. قسمت دوم این فیلم نوامبر ‌٢٠٠٢ با عنوان «هری پاتر و تالار اسرار» ساخته شد.

سومین قسمت این فیلم در ژوئن ‌2004 با نام «هری پاتر و زندانی آزکابان» اکران شد. «هری پاتر و جام آتش» چهارمین قسمت از این سری فیلم‌های پرطرفدار بود.

پنجمین قسمت از این فیلم با نام «هری پاتر و محفل ققنوس» به کارگردانی «دیوید یتس» به روی پرده سینماهای جهان رفت. ششمین قسمت از این فیلم جولای ‌2009 به کارگردانی «دیوید یتس» با نام «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» اکران شد. آخرین قسمت از این فیلم با نام «هری پاتر و هدیه‌های مرگ» در دو بخش ساخته شد.