قطر در سال‌های اخیر به مقصد اصلی گردشگری خانوادگی اعراب حوزه خلیج‌فارس تبدیل شده است.

qatar

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، براساس اعلام یکی از مسئولان صنعت گردشگری قطر، این کشور طی سال‌های اخیر به مقصد نخست گردشگری خانوادگی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تبدیل شده است.

به گزارش عرب نیوز، در سال‌های اخیر گردشگران عرب زیادی به صورت خانوادگی به قطر سفر می‌کنند که این امر در ماه‌های ژانویه و فوریه و به واسطه برگزاری جشنواره موسیقی بهاره در شهر دوحه، رشد چشمگیری یافته است.

قطر که در سال‌های اخیر رشد چشمگیر گردشگرانش را تجربه کرده و در سال 2022 میزبان مسابقات «جام جهانی فوتبال» خواهد بود،‌ در سال 2012 رشد 60 درصدی را در زمینه جذب گردشگر به ثبت رساند که این نویدبخش آینده‌ای درخشان برای صنعت گردشگری این کشور است.

مدتی قبل نیز یکی از مقامات صنعت گردشگری قطر از جذب سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلاری در صنعت گردشگری این کشور تا سال 2022 خبر داد. دولت قطر هم‌چنین قصد دارد تا در راستای جذب یک میلیون گردشگر، فرودگاه دوحه و فرودگاه‌های شهرهایی را که مسابقات جام جهانی در آنها برگزار می‌شود توسعه دهد.

هرچند اکنون قطر در رتبه‌ ‌سی‌وهفتم کشورهای جهان از نظر جذب گردشگر قرار دارد، اما با توجه به داشتن ظرفیت‌های بالقوه‌ توسعه‌ گردشگری از جمله نیروی کار جوان، پیش‌بینی می‌شود این کشور به قطب نخست جذب گردشگر در منطقه‌ی خلیج فارس تبدیل شود و در این زمینه، از امارات پیشی بگیرد.