haj

عربستان در ماه مبارک رمضان میزبان حدود شش میلیون زائر عمره از کشورهای مختلف جهان خواهد داشت.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، وزیر امور مذهبی و دینی عربستان پیش‌بینی کرد، امسال این کشور با ثبت رکوردی جدید میزبان شش میلیون زائر عمره از کشورهای مختلف جهان در ماه مبارک رمضان باشد.

به گزارش ورلد بولتن، عربستان در سه ماه گذشته نیز میزبان یک میلیون و 600 هزار زائر عمره بود. وی همچنین با اشاره به رشد مداوم 10 تا 12 درصدی زائران عمره عربستان طی سال‌های اخیر از تلاش‌ این وزارتخانه برای کاهش مشکلات زائران این کشور با همکاری‌ دیگر وزارتخانه‌ها خبر داد.

وزیر امور مذهبی و دینی عربستان همچنین پیش‌بینی کرد که بیشتر زائران عمره این کشور در سال جاری میلادی از کشورهای پاکستان و الجزایر باشند و ابراز امیدواری کرد که پروژه توسعه مسجدالحرام که از مدتی قبل آغاز شده تاثیری در تعداد زائران عمره این کشور نداشته باشد.

پروژه توسعه مسجدالحرام در شهر مقدس مکه از ماه اوت با هزینه 40 میلیارد ریالی با زیربنای ‌400 هزار متر‌مربع آغاز شده است. با پایان این پروژه مسجدالحرام در یک زمان می‌تواند میزبان دو میلیون زائر باشد و در قالب آن ‌10 هزار کارگر به صورت ‌24 ساعته مشغول با کار هستند.

پروژه توسعه در بخش شمالی مسجدالحرام با استفاده از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین فناوری‌ها در حال اجرا بوده و مجهز به تجهیزات و خدمات‌رسانی اساسی مانند سیستم‌های مدرن و پیشرفته نابودی زباله‌، کنترل امنیتی و تامین آب آشامیدنی خواهد بود.