مهدی فاخر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: مشهد مقدس به عنوان دومین کلان شهر مذهبی دنیا نیازمند است با حمایت‌های شهرداری، سرمایه‌گذاری و صنعت توریسم را ارتقا بخشد.

tourismفاخر افزود: سرمایه‌گذاری در ایران با چند مشکل اساسی روبه‌رو است، که یکی از آنها فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌داران است و فرصت‌های عمومی که از طریق رسانه‌ها و جراید مطرح می‌شود، مانند فروش اوراق سرمایه‌گذاری در این گروه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به مشکل اعتمادسازی در عرصه سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در حال حاضر سرمایه‌گذاران بدون ضمانت حقوقی سرمایه‌گذاری‌های کلان را نمی‌پذیرند و این ضمانت برای سرمایه‌گذاری موضوع مهمی است.

استاد دانشگاه پیام نور مشهد با بیان اینکه باید فرصتی فراهم شود که ایده‌های سرمایه‌گذاری به پدیده‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شوند، افزود: سرمایه‌گذاران به خاطر آگاهی نداشتن از ابعاد حقوقی سرمایه‌گذاری با مشکلات حقوقی مواجهه می‌شوند.

فاخر گفت: استان خراسان‌رضوی به خاطر موقعیت اقتصادی و سیاسی جایگاه مهمی در کشور دارد که این امر سبب جذب سرمایه‌گذاران خارج از این شهر در پروژه‌های کلان می‌شود.

وی با اشاره به بنگاه‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: بنگاه‌های اقتصادی در شهر مشهد برای سرمایه‌گذاران، نقش مشاوره‌های اقتصادی را ایفا کنند، زیرا همان‌طور که سرمایه‌گذار به مشاوره حقوقی در پروژه‌ها نیازمند است، نیاز به مشاوره‌های اقتصادی برای شرکت در پروژه‌های خود دارد.

فاخر با بیان اینکه مشاوره‌های اقتصادی سبب آسیب کمتر سرمایه‌گذاران می‌شود، گفت: متاسفانه سرمایه‌گذاران در دوره کنونی، خطرپذیر نیستند و بسیار محتاط قدم در راه سرمایه‌گذاری می‌گذارند، در حالی‌که سرمایه‌گذاری نیاز به جسارت و تصمیم‌های قاطع دارد.

استاد اقتصاد دانشگاه فردوسی افزود: یکی از معضلاتی که سرمایه‌گذاران در حال حاضر با آن مواجهه هستند، اندیشیدن به حفظ شرایط موجود است و هیچ خطری را برای ارتقای وضعیت موجود نمی‌پذیرند.

فاخر یادآور شد: در سرمایه‌گذاری، پول و درآمد اولویت نیست، بلکه درست استفاده کردن از فرصت‌ها مهم است.

وی با اشاره به اصل رازداری در سرمایه‌گذاری گفت: ضروری است سرمایه‌گذاران برای یک سرمایه‌گذاری خوب، اصل رازداری و اعتماد را رعایت کنند.