agencyدبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران هشدار داد: تعداد شکایت‌ها از دفاتر خدمات مسافرتی بعد از تعطیلات نوروزی به‌شکل غیرمعمولی افزایش خواهد یافت.

امیر هاتفی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در توضیح دلیل این هشدارش، اظهار کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی یک تور به این شکل است که یک آژانس، بلیت هواپیما را چارتر و آژانس دیگر، هتل را رزرو می‌کند، آژانس سوم هم تور را می‌فروشد؛ اما با توجه به گرانی‌ها و استقبال کم مردم از خرید تور و همچنین علم به شرایط حاکم، پیش‌بینی می‌شود این آژانس‌ها (آژانس سوم) نتوانند تور یا بلیت‌های چارترشده را بفروشند و از عهده‌ی تأمین هزینه‌ها برآیند، این مسأله سبب خواهد شد آژانس‌های چارترکننده‌ی بلیت هواپیما و هتل از آژانس‌های سوم، بعد از تعطیلات نوروزی، شکایت بیشتری نسبت به سال‌های قبل داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی موظف است به شکایت آژانس‌ها رسیدگی کند، ما این آماده‌باش را به انجمن داده‌ایم که پس از تعطیلات نوروز، تعداد شکایت‌ها به‌شکل غیرمعمول زیاد خواهد شد.

او همچنین خطاب به دفاتر خدمات مسافرتی گفت: باید توجه کنید که اگر پروازی را چارتر می‌کنید، در صورت نفروختن آن، باید پولش را تا زمان معین بازگردانید، به این مسأله آگاه باشید که هر نوع کوتاهی سبب شکایت و پیگیری قانونی خواهد شد.

هاتفی احتمال اعلام ورشکستگی بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی را در سال آینده دور از انتظار ندانست و افزود: اکنون بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی نمی‌توانند هزینه‌ها را با درآمد خود هماهنگ کنند و این، آژانس‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است. (تورهای نوروزی)