Switzerland

سوئیس در بین 140 کشور جهان در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار گرفت.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، کشور اروپایی سوئیس با حدود هشت میلیون نفر جمعیت در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده، در بین 140 کشور جهان در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار گرفت است.

مجمع جهانی اقتصاد در گزارش سال 2013 خود با موضوع «شاخص رقابت‌پذیری سفر و گردشگری» کشور سوئیس را که دولتش در راستای راهبرد جدیدش در جذب گردشگر، پس از تجربه گردشگری کوهستان در کوه‌های آلپ، روی بازاریابی جذب گردشگر با معرفی منابع آبی شامل دریاچه‌ها، رودها و چشمه‌های آب معدنی منطقه زیبای آلپ تمرکز کرده را در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار داده است.

سوئیس که در سال 2012 میزبان بیش از 5 / 8 میلیون گردشگر بود، در سالهای 2011 و 2009 نیز در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار گرفت. در سال 2012 سهم صنعت گردشگری سوئیس از تولید ناخالص داخلی این کشور حدود یک میلیارد و 578 میلیون دلار معادل 5 / 2 درصد بوده است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد، در حال حاضر 153 هزار نفر در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به آن اشتغال دارند که این میزان 3 / 3 از کل نیروی کار فعال در سوئیس است.

در گزارش مجمع جهانی اقتصاد آمده است: سوئیس در زمینه چارچوبهای تنظیم کننده سفر و گردشگری، شرایط تجاری و زیرساختها، منابع انسانی، آموزش و تربیت و کیفیت آموزشی، دسترسی به مرقبتهای بهداشتی و آب سالم، کیفیت حمل و نقل ریلی، کیفیت شبکه حمل و نقل زمینی در رتبه نخست شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری در بین 140 کشور قرار گرفت.

این کشور همچنین در زمینه حفظ محیط زیست، امنیت، در دسترس بودن نیروی کار حرفه‌ای، حق تملک املاک برای سرمایه‌گذاران، قابل اعتماد بودن خدمات پلیس، درجه مشتری مداری در رتبه دوم شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری قرار گرفت.

سوئیس در زمینه‌ شاخص‌های زیرساخت حمل‌ونقل هوایی، زیرساخت حمل‌ونقل زمینی، زیرساخت صنعت گردشگری، زیرساخت فناوری اطلاعات، منابع طبیعی، شفافیت دولت در خط مشی گذاری عمومی، اثرگذاری بازاریابی در جذب گردشگر، شبکه جهانی حمل و نقل بین‌المللی، کیفیت جاده‌ها، زیرساختهای صنعت گردشگری، زیرساختهای فناوری اطلاعات و حمل‌ونقل زمینی در بین 140 کشور جهان در رتبه‌هی سوم تا دهم قرار گرفت، البته این کشور از نظر نرخ سوخت یکی از در رتبه 132 قرار گرفته که بر این اساس می‌توان نرخ سوخت در این کشور را یکی از بالاترین نرخهای سوخت در جهان دانست.