travelمعاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از رشد 78 درصدی سفر هموطنان به مناطق روستایی و عشایری کشور در مرحله اول سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: این رشد بی‌نظیر از مهمترین دستاوردهای برگزاری جشنواره ملی صدای عشایر است که در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، دکتر «محمد شریف ملک زاده» عصر امروز با بیان این مطلب در نشست با اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور و در حاشیه بازدید سرزده رئیس جمهور از ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور افزود: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در مرحله اول سفرهای نوروزی 92 شاهد بودیم توزیع مناسب سفر بود که نشان دهنده برنامه ریزی های مناسب در این خصوص است.

وی اظهار کرد: مسافران نوروزی امسال و در هنگام سفر به مناطق مختلف کشور یک توزیع مناسب سفر را انجام دادند و رویه سال‌های گذشته در سفر هموطنان به مقاصد گردشگری شکسته شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به تلاش‌های اعضای ستاد مرکزی سفرهای کشور اضافه کرد: از همه دستگاه‌ها و افراد عضو ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم این تلاش‌ها مورد رضایت حق تعالی و حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: خدمت به مسافران نوروزی از ارزش ویژه‌ای برخوردار است و امسال شاهد یک برنامه‌ریزی مناسب در ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور بودیم به گونه‌ای که خدمات صورت گرفته به مسافرین نوروزی در امسال ملموس‌تر از سال‌های گذشته بود.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به رشد سفر یادآور شد: در مرحله اول سفرهای نوروزی شاهد رشد 23 درصدی به مناطق ناشناخته بودیم که این موضوع نیز مرهون تلاش‌های اهالی رسانه خصوصا صدا و سیما است بنابراین از تلاش‌های این افراد تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به تشویق هموطنان برای سفر به مناطق روستایی و عشایری اضافه کرد: در 836 روستا کمیته گردشگری روستایی ایجاد شده است.

دکتر ملک‌زاده با قدردانی از تمامی اعضای ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور خاطرنشان کرد: در مدت باقی مانده تعطیلات نوروز نیز باید با همین قدرت و دقت کارها را پیش برد و خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی باید به طور جدی ادامه یابد.

این عضو کابینه دولت دهم در ادامه با تاکید بر برخورد شدید با تخلفات در نوروز اظهار کرد: در تعطیلات نوروز به طور جدی با مراکز اقامتی و پذیرایی که مرتکب تخلف شوند برخورد خواهد شد و یک درجه کاهش می‌یابند. امسال بر اساس بخشنامه‌ای که به مراکز اقامتی و پذیرایی ابلاغ شده است نه تنها نباید هیچگونه افزایش قیمتی داشته باشند بلکه مراکز اقامتی موظف به در نظر گرفتن تخفیف 10 درصدی برای مسافرین نوروزی هستند.

در این نشست، منوچهر جهانیان معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور با اشاره به رشد سفرهای نوروزی امسال گفت: بر اساس آمارها در مرحله اول سفر بیش از 34 میلیون اقامت شبانه انجام شده و 14 میلیون و 500 هزار نفر نیز از موزه‌ها، کاخ موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی در سراسر کشور بازدید کرده‌اند. ضمن اینکه بیش از 20 میلیون نفر نیز از جشن‌ها و جشنواره‌های در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی از جمله جشنواره ملی صدای بهار بازدید کرده‌اند.

وی با قدردانی از تلاش‌های تمامی اعضای ستاد مرکزی سفرهای کشور اضافه کرد: در مجموع 55 میلیون و 671 هزار اقلام فرهنگی و تبلیغاتی بین مسافران نوروزی در مرحله اول سفر توزیع شده است.

در این نشست هم چنین تعداد دیگری از اعضای ستاد مرکزی سفرهای کشور به ارائه گزارش و عملکرد دستگاه های متبوع خود پرداختند.