زبان اکثر مردمان مالزی مالایی است ولی زبان انگلیسی هم در بین اکثر مردم رایج میباشد .
پیش شماره مالزی : +۶۰
اختلاف ساعت با ایران : ۴:۳۰ ساعت
کوالالامپور و لنکاوی و پنانگ از شهرهای مهم مالزی هستند.
پایتخت مالزی شهر کوالالامپور میباشد وجمعیت مالزی حدود ۳۰ میلیون نفراست.
واحد پول مالزی  ، رینگیت Ringgit یا Rm است که در حال حاضر دی ۱۳۹۲ هر رینگت مالزی برابر ۹۲۵ تومان است.

در کشور مالزی با وجود تنوع قومی ادیان مختلف  مذهب رسمی کشور مالزی ، اسلام است و اکثریت مردم مالزی پیرو دین اسلام هستند.  تقریباَ همه مذاهب مهم دنیا در این کشور وجود دارند.
کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. مالزی بعد از جنگ جهانی دوم و  در سال ۱۹۵۷ از اشغال ژاپن درآمد .مالزی  از نه ایالت تشکیل گردید ولی در سال ۱۹۶۳ ایالت های سنگاپور، ساراواک و صباح به این ۹ ایالت ملحق شدند. سنگاپور در سال ۱۹۶۵ از این اتحاد جدا شده و کشوری مستقل را ایجاد کرد.

پرچم ملی مالزی با عنوان Jalur Gemilang و یا به زبان انگلیسی Stripes of Glory شناخته می شود . پرچم مالزی جالور جمیلانگ نامیده می‏شود که در زبان مالایی به معنای «یراق افتخار» است.این پرچم شامل ۱۴ خط راه راه سفید و قرمز در طول پرچم ، و قسمتی آبی رنگ است که درون آن هلال ماه و یک ستاره ۱۴ جهتی است که آن هم به عنوان Bintang Persekutuan و یا به زبان انگلیسی Federal Star نامیده می شود . این ۱۴ خطوط با پهنای مساوی نشانگر وضعیت مساوی در فدراسیون ۱۳ ایالتی مالزی و دولت فدرال است در حالیکه ۱۴ جهت ستاره این پرچم ، نشانه اتحاد بین این  نهادهاست . پرچم مالایی توسط محمد حمزه طراحی شد؛ او مهندس معمار ۲۹ ساله و کارمند وزارت کار عمومی در جوهور باهرو بود.

  MalaysiaF
تصویری از برج های مالزی :
مالزی

سایت www.tourismmalaysia.gov.my  سایت رسمی گردشگری مالزی می باشد که کاتالوگ های یخوبی را میتوانید در آنجا بیبابید.

راهنمای سفر به مالزی

بلیط هواپیما تهران کوالالامپور مالزی

  معبد زیبای کک لوک سی مالزی

از جمله زیباترین معابد بودایی های جنوب شرق آسیا می توان به این معبد اشاره کرد. از زمان ساخت تا اتمام ساخت این معبد حدود ۲۰ سال طول کشیده تا این معبد به همراه باغ و مجسمه ها آماده شوند. حوض لاک پشت این معبد بسیار مشهور است.

 

معبد کک لوک سی معبد کک لوک سی

غار پریان یا Fairy Cave

اولین غار از غار های مالزی را پریان نام داده اند. اگر به ایالت ساراواک بروید در شهر بائو می توانید غار پریان را مشاهده کنید! مشخصه این غار مجسمه ای است که در ورودی غار قرار گرفته که شبیه به خدایان چینی هاست و برای بوداییان بسیار محترم است! در داخل این غار برای جلب توجه بیشتر و اینکه تجربه ای به یاد ماندنی داشته باشید نور پردازی هایی صورت گرفته است.

 

غار پریان

غار باد یا Wind Cave

در ایالت ساراواک و در مرکزیت آن یعنی شهر کوچکی به نام Kuching می توانید این غار را مشاهده کنید که به معنای غار باد است و دارای رنگ خاص و منحصر به فرد و البته ساختار جذابی است که به طور طبیعی شکل گرفته اند. تنها حیوان مشهور این مکان چیزی جز خفاش نیست!

Wind Cave

اما بادهای ملایمی که در این غار می وزد باعث شده که مردم در روزهای گرم به آن پناه بیاورند و دمی بیاسایند و در کنار دوستان و خانواده تفریح کنند.

 مراکز خرید کوالالامپورمالزی

مرکزخرید میدولی

این  مرکز خرید مالزی  که درکناربزرگراه فدرال ، بین کوالالامپوروپاتینگ جایا قراردارد، یکی ازبزرگترین مراکز خرید آسیاست. این مجتمع که شامل بازار، بخش اداری و دوهتل است در۵ طبقه و به وسعت ۱٫۷ میلیون فوت مربع ساخته شده است. مهم ترین فروشگاه ها در این مراکز خرید عبارتند از : فروشگاه های زنجیره ای مترو جایا ،فروشگاه زنجیره ای جاسکو و کارفور. همچنین شعبه ای از انواع مراکز تجاری ژاپن، مراکز خرده فروشی مالزی و فروشگاه های زنجیره ای فرانسه در این مرکز تجاری وجود دارد. در این مرکز خرید می توان لباس های مد روز ، تجهیزات الکترونیکی ، کامپیوتر ، کادوها ، یادگاری ها، غذاها و … را از این مرکز تهیه کرد.

midvalley_copy

مرکزخرید سوریا

این مرکز خرید که دربرج دوقلوی پتروناس قرارگرفته است مملو ازشعبه های شرکت های معتبر دنیاست بنابراین برای همه جذابیت دارد.در هرشش طبقه این بازار تنها از شرکتهای معتبری مانند Marks & Spencer، Tiffany & Co، DKNY، Calvin Klein و Polo و برخی از شرکتهای معتبر ژاپنی با نام تجاری Kinokuniya  شعبه هایی یافت می شود.همچنین ارکسترسمفونی مالزی نیز در این مرکز قرار گرفته است. این مرکز شامل محل های مناسبی برای استراحت و نوشیدن یک فنجان قهوه و یا یک شام خوشمزه ، پارکی با منظره های زیبا، فواره ها و استخر کوچک است. این بازار از طریق یک تونل به اکواریوم KLCC و ایستگاه LRT متصل می شود.

suria-klcc

سانوی پیرامید

درورودی اصلی این مرکز مجسمه ی عظیم ابوالهول وجود دارد. درواقع این مرکز خرید ازمعماری مشابه اهرام مصر برخوردار است. درواقع این مرکز شامل  مجموعه متنوعی از فروشگاهها ، رستورانها ، یک سالن بزرگ بولینگ با ۴۸ ردیف پرتاب توپ و زمین اسکی روی یخ می باشد.

david-archuleta-sunway-pyramid-mall

مرکز خرید پاویلیون

یکی از مدرنترین وبزرگترین مراکز خرید شهرکوالالامپور است که در منطقه Bukit Bintang واقع شده و به سبک اروپایی با دیوار های بلند خاکستری ساخته شده است. بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ های معروف دنیا درپاویلیون شعبه دارند.

pavilion

مرکز خرید تایمز اسکویر کوالالامپور

بزرگترین مرکزخرید جنوب شرق آسیاست که ۲ میلیون و۳۰۰ هزارمترمربع مساحت دارد. دراین مرکز هم جنس های ارزان قیمت و هم اجناس مارک وجود دارد.این مرکز خرید شامل یک شهربازی است که درطبقه پنجم آن قراردارد.علاوه برخرید ، این مرکز ازجذابیت های تفریحی و سرگرمی نیز برخورداراست.

Multimedia_University_MMU_Alamanda_Putrajaya

 آلاماندو- پوتراچایا

آلاماندا یک مرکز خرید بزرگ است که ازفروشگاه های کارفور، پارکسون ،fos تشکیل شده است . و دارای رستوران ، کافی شاپ و مراکز تفریحی بسیاری است.

genimage

مرکزخرید ایکیا

این مرکز خرید که درمنطقه دامنسرا مهمترین مرکز خرید لوازم خانگی و مبلمان است قرارگرفته است. که درآن همه چیز ازلوازم آشپزخانه گرفته تاوسایل باغبانی وجود دارد. از جمله امتیازاتی که محصولات این فروشگاه دارد می توان به سهولت حمل ونقل وراحتی بازوبسته کردن آن ها اشاره کرد.

blog-ikea-tampines

اگر مقصد این بار سفر شما لنکاوی در مالزی است حتما به دنبال یک هتل مالزی بسیار خوب هستید! پس می توانید برای اقامت خود هتل Bella Vista را انتخاب کنید.

هتل بلا ویستا لنکاوی

این هتل که تا مرکز شهر فقط چند دقیقه فاصله دارد یکی از بهترین هتل هایی است که استقبال از آن خوب است.برای خرید تور مالزی – کوالالامپور می توانید از ما مشاوره بگیرید

هتل بلا ویستا لنکاوی

این هتل از جمله هتل های مشرف به دریا است که می توانید از آن برای لذت و آرامش بیشتر استفاده کنید. استخر های این هتل درست در جایی ساخته شده اند که نمای آن دریا را به تصویر می کشد.

هتل بلا ویستا لنکاوی

امکانات رفاهی هتل و اتاق ها بی نظیر است! به عنوان مثال مبلمان های اتاق ها از مرغوب ترین چوب هاست!

هتل بلا ویستا لنکاوی

تهویه مطبوع بهترین هوا و فضا را در روزهای سرد زمستان و گرم تابستان برای شما فراهم می آورند. حمام هم که همه چیز تمام است و کافیست تجربه کنید.