itbقطر با حضور پررنگ در نمایشگاه گردشگری برلین به دنبال جذب بیشتر گردشگر است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که صنعت گردشگری قطر در سال 2012 به لطف توسعه چشمگیر زیرساخت‌ها روند رو به رشد خود را ادامه داد، اکنون این کشور با حضور پررنگ در نمایشگاه گردشگری برلین به دنبال معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری خود به گردشگران است.

به گزارش عرب نیوز، چهل‌وهفتمین دوره نمایشگاه گردشگری برلین از روز چهارشنبه در برلین، پایتخت آلمان آغاز شده و فعالان در صنعت گردشگری قطر که کشورشان در سال 2012 رشد 60 درصدی گردشگرانش را تجربه کرد، با راه‌اندازی یکی از بهترین غرفه‌ها به دنبال جذب بیشتر گردشگران هستند.

در این راستا در غرفه قطر علاوه‌بر امکانات خط هوایی «قطر ایرویز» و هواپیماهای مجهز آن، توانایی‌های این کشور از میزبانی مطلوب مسابقات «جام جهانی فوتبال» در سال 2022، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری این کشور و برگزاری جشنواره موسیقی بهاره در قطر برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.

مدتی قبل نیز یکی از مقامات صنعت گردشگری قطر از جذب سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلاری در صنعت گردشگری این کشور تا سال 2022 خبر داد. دولت قطر هم‌چنین قصد دارد تا در راستای جذب سالانه یک میلیون گردشگر، فرودگاه دوحه و فرودگاه‌های شهرهایی را که مسابقات جام جهانی در آنها برگزار می‌شود را توسعه دهد.

هرچند اکنون قطر در رتبه‌ ‌سی‌وهفتم کشورهای جهان از نظر جذب گردشگر قرار دارد، اما با توجه به داشتن ظرفیت‌های بالقوه‌ توسعه‌ گردشگری از جمله نیروی کار جوان، پیش‌بینی می‌شود این کشور به قطب نخست جذب گردشگر در منطقه‌ خلیج‌فارس تبدیل شود و در این زمینه از امارات پیشی بگیرد.