چین از محل جشنواره دو هفته‌ای گردشگری بهار حدود 107 میلیارد دلار درآمد داشت.

chinaبه گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مقامات صنعت گردشگری چین اعلام کرد، این کشور از محل جذب گردشگران به 39 مقصد گردشگری این کشور در زمان برگزاری جشنواره دو هفته‌ای بهاره، حدود 107 میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گزارش چاینا دیلی، جشنواره دو هفته‌ای بهاره چین که همزمان با تعطیلات سال نو برگزار می‌شود، از سال‌ها قبل یکی از جاذبه‌های گردشگری چین بوده که میلیون‌ها گردشگر خارجی و داخلی را جذب این کشور می‌کند.

براین اساس، امسال در مدت زمان برگزاری این جشنواره چین میزبان 76 میلیون گردشگر بود، هرچند که بیشتر آنها گردشگران داخلی بودند که از رشد 15 درصدی گردشگران داخلی و خارجی چین نسبت به زمان مشابه در سال 2012 حکایت دارد.

چین در شرایطی از محل جشنواره دو هفته‌ای گردشگری بهار حدود 107 میلیارد دلار درآمد داشت که سازمان جهانی جهانگردی در گزارشی از رشد چشمگیر صنعت گردشگری این کشور خبر داده و اعلام کرده است که این کشور با بیشترین میزان رشد در کسب درآمد از محل صنعت گردشگری، در صدر فهرست کشورهای آسیایی میزبان گردشگران قرار دارد.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، چین به هدف خود در جذب 100 میلیون گردشگر در سال 2020 و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری جهان دست خواهد یافت.