سریلانکا در سال 2012 بهترین عملکرد را در جذب گردشگران چینی داشت.

chinaبه گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، طبق اعلام یکی از مسئولان صنعت گردشگری سریلانکا،‌ این کشور در سال 2012 رشد 58 درصدی گردشگران چینی‌ را تجربه کرده که با این حساب می‌توان سریلانکا را موفق‌ترین کشور جهان در جذب گردشگران چینی دانست.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، سریلانکا در سال 2012 میزبان حدود 26 هزار گردشگر از پرجمعیت‌ترین کشور جهان بوده است. هرچند این تعداد گردشگر در مقایسه با گردشگران چینی دیگر کشورها رقم کمی محسوب می‌شود، اما ادامه این روند می‌تواند صنعت گردشگری سریلانکا را متحول کند.

البته در سال گذشته میلادی تعداد گردشگران چینی سریلانکا همواره در مسیر رشد بوده تا آنجا که در ماه دسامبر 2012 در مقایسه با زمان مشابه در سال 2011 بیش از سه برابر شده است.

کارشناسان علت اصل رشد چشمگیر گردشگران چینی سریلانکا را افزایش پروانه‌های خطوط هوایی از شهر «کلمبو»، پایتخت این کشور به شهرهای مختلف چین می‌دانند، این در حالی است که همچنان بیشتر گردشگران سریلانکا از قاره اروپا و سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه هستند.

سریلانکا در سال 2012 میزبان بیش از یک میلیون گردشگر بود که حاصل آن درآمد یک میلیارد دلاری از محل صنعت گردشگری برای اقتصاد این کشور در سال 2012 بود. در همین حال دولت سریلانکا برای جذب 5 / 2 میلیون گردشگر در سال 2016 نیز هدف‌گذاری کرده که حاصل آن ایجاد نیم‌میلیون شغل جدید و جذب سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود.