yemenیمن و ترکیه با امضای توافقنامه، گردشگری مشترک را توسعه می‌دهند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، با امضای یک توافقنامه بین مسئولان ارشد صنعت گردشگری دو کشور ترکیه و یمن در شهر استانبول،‌ همکاری‌های دو کشور در زمینه صنعت گردشگری توسعه می‌یابد.

در این راستا ترکیه به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در زمینه صنعت گردشگری و یکی از 10 مقصد برتر گردشگری جهان، تجربیات خود در زمینه توسعه بخش‌های مختلف این صنعت به ویژه توسعه گردشگری درمانی را در اختیار یمن قرار می‌دهد.

ترکیه در سال‌های اخیر با توسعه گردشگری درمانی و احداث کلینیک‌های مجهز میزبان هزاران گردشگر ثروتمند عرب بوده و حالا یمن نیز قصد دارد به یک مقصد گردشگری درمانی و میزبان گردشگران ثروتمند عرب تبدیل شود. دو کشور همچنین قصد دارند گردشگری مشترک را نیز توسعه دهند و در این راستا در آینده نیز گردشگران یمن و ترکیه برای سفر به کشور دیگر نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت.

یمن در شرایطی برای توسعه صنعت گردشگری از ترکیه کمک گرفته که از حدود یک سال قبل ناآرامی‌ها در مناطق مختلف این کشور به ویژه بخش تاریخی شهر «صنعا‌» صنعت گردشگری یمن را با خطرات جدی مواجه کرده است.

از سوی دیگر، دولت ترکیه قصد دارد تا سال 2023 درآمد صنعت گردشگری را دو برابر کند. در حال حاضر ترکیه سالانه حدود 25 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد دارد و پیش‌بینی می‌شود این کشور در سال 2023 با قرار گرفتن در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان 50 میلیون گردشگر نیز باشد. (گردشگری ترکیه)