ordon

دولت اردن قصد دارد با تدوین برنامه‌ای 25 ساله درآمدهایش از محل صنعت گردشگری را به دو برابر افزایش دهد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، بنابر سیاست‌های جدید دولت اردن و در قالب برنامه‌ای 25 ساله، درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری که حدود سه و نیم میلیارد دلار در سال است، به دو برابر افزایش خواهد یافت.

به گزارش عرب نیوز، اردن در سال‌های گذشته یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بود، هرچند که ناآرامی‌های دو سال اخیر در سوریه کاهش چشمگیر گردشگران این کشور را در پی داشته است.

در قالب این طرح 25 ساله برنامه‌های ویژه برای جذب گردشگر به اردن از سه کشور عراق‌، لیبی و آمریکا تدارک دیده شده و شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری خارجی در زیرساخت‌های صنعت گردشگری این کشور نیز تسهیل می‌شود.

گردشگران اردن در سال 2012 در مقایسه با سال 2011 کاهش 22 درصدی داشته که ادامه این روند می‌تواند مشکلات جدی بر اقتصاد این کشور که صنعت گردشگری یکی از ارکان آن به شمار می‌رود، برجای بگذارد.

صنعت گردشگری 14 درصد از تولید ناخالص داخلی اردن را شامل می‌شود و بخش قابل توجهی از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.

مقصد بیشتر گردشگرانی که به اردن سفر می‌کنند، جاذبه‌های تاریخی این کشور به ویژه شهر تاریخی «پترا» است. دولت اردن از مدت‌ها پیش پروژه‌های دیگری را نیز برای جذب گردشگر آغاز کرده که از آن جمله به تبلیغ در شبکه‌های تلویزیونی جهانی، احداث شهرک گردشگری و توسعه و احداث چند فرودگاه می‌توان اشاره کرد.