tabrizعلیرضا نوین که در مراسم بهره‌برداری از نخستین مجتمع سورتمه‌سواری شمال‌غرب کشور سخن می‌گفت،افزود: اگر چه شهر تبریز از گذشته‌های دور به عنوان قطب اقتصادی، تجاری و صنعتی کشور مطرح بوده با این حال در سال‌های اخیر و در سایه اقدامات هدفمند مدیریت شهری در حوزه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های رفاهی، تفریحی و گردشگری، گام‌های بلندی برای تبدیل شدن به قطب و شهر هدف گردشگری داخلی و خارجی برداشته شده و به زودی  تبریز به عنوان شهری جهانی در این حوزه نیز ایفای نقش خواهد کرد.

شهردار تبریز با اشاره به مهمترین طرح‌ها و پروژه‌های اجرا شده سال‌های اخیر شهرداری در بخش ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری گفت: احداث تله‌کابین عون‌بن‌علی، احداث مجتمع‌های بزرگ رفاهی، تفریحی و تجاری نظیر مجتمع‌های لاله پارک، الماس، جواهر، مجموعه‌های تفریحی نظیر پارک عباس میرزا، ائل‌باغی، جنگل‌کاری عون‌بن‌علی، خرید، تملک و بازسازی خانه‌های قدیمی و تاریخی و تبدیل آن‌ها به موزه یا خانه‌های فرهنگ نظیر خانه‌های نیکدل، علی‌مسیو، ختایی، احداث موزه شهر و شهرداری با تالارهای متعدد، راه‌اندازی موزه فرش با تابلو فرش‌های نفیس و فرش‌هایی با قدمت بیش از 100 سال از جمله مهمترین اقدامات سال‌های اخیر شهرداری تبریز در حوزه گردشگری شهری است.

نوین در عین حال وجود بازار تاریخی تبریز به عنوان یک اثر ماندگار جهانی را از دیگر ظرفیت‌های بالقوه حوزه گردشگری شهری تبریز دانست.

وی افزود: در کنار بازار تبریز، آثار و اماکن متعدد تاریخی، میراثی و باستانی موجود در این شهر و دیگر شاخص‌های موجود، ظرفیتی بالقوه برای تبدیل شدن تبریز به شهر هدف گردشگری کشور محسوب می‌شوند که شهرداری تبریز نیز به دنبال تقویت و توسعه این زیرساخت‌ها است. (نقشه تبریز)

نوین در ادامه از اجرای ده‌ها طرح و پروژه بزرگ دیگر رفاهی و تفریحی در حوزه گردشگری و نیز رفاه و شادابی عمومی در سطح شهر توسط شهرداری تبریز خبر داد.

وی افزود: با اتمام مراحل اجرایی این تعداد طرح در دست اجرا، زیبایی‌های تبریز افزایش خواهد یافت و زمینه برای ایفای نقش محوری این شهر در حوزه گردشگری و توسعه شهری فراهم‌تر خواهد شد.