tabatتبت با میزبانی از نزدیک به دو میلیون گردشگر در دوماه در جذب گردشگر رکورد زد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، مسئولان صنعت گردشگری منطقه تبت در کشور چین که در سال‌های اخیر این منطقه را به یکی از مقاصد برتر گردشگری این کشور تبدیل کرده‌اند، با ثبت رکوردی جدید، موفق به میزبانی از نزدیک به دو میلیون گردشگر در دو ماه نخست سال جاری میلادی شدند.

به گزارش شین‌هوا، منطقه تبت که از آن به عنوان «سقف جهان» نام برده می‌شود، در ماههای ژانویه و فوریه میزبان یک میلیون و 985 هزار گردشگر بود که در این میان حدود 15 درصد گردشگران تبت از کشورهای خارجی و مابقی از چین بودند که در این میان بیشتر گردشگران خارجی این منطقه‌ی زیبا از کشورهای آمریکا، آلمان، سنگاپور، مالزی، استرالیا، ژاپن و نپال بوده‌اند.

در این شرایط دولت چین در ماه‌های آینده احداث مرتفع‌ترین فرودگاه جهان را در منطقه «ناکتشو» تبت در ارتفاع 4436 متری از سطح دریا را آغاز خواهد کرد که در حدود 100 متر از مرتفع‌ترین فرودگاه فعلی جهان که آن نیز در تبت قرار دارد، بالاتر است. هزینه‌ی احداث این فرودگاه که می‌تواند نقش چشمگیری در جذب گردشگر به تبت داشته و به تنهایی نیز به یک جاذبه گردشگری تبدیل شود، در حدود 280 میلیون دلار اعلام شده و ظرف سه سال راه‌اندازی خواهد شد.

تبت که از آن به عنوان «سقف جهان» نیز نام برده می‌شود، در سال‌های اخیر نیز به واسطه توسعه راه‌آهن و استفاده بیش از 42 درصد از گردشگران از این وسیله برای سفر به تبت، به یکی از سه مقصد برتر گردشگری چین تبدیل شده است.

مقصد بخش زیادی از گردشگران تبت، قصر زیبای «پوتالا»، صومعه مقدس بودائیان و اقامتگاه سابق «دالایی لاما» در شهر «لهاسا» با 1000 اتاق است. در قصر پوتالا که در فهرست میراث جهانی سازمان «یونسکو» نیز به ثبت رسیده، بیش از 20 هزار مجسمه و آثار ارزشمند و هنری به نمایش درآمده، این درحالیست که جشنواره «داما» و جشنواره «ماست خوری» نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری تبت به شمار می‌روند.

منطقه‌ی تبت سرزمین مقدس بوداییان بوده و درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری نزدیک به 15 درصد از تولید ناخالص داخلی این منطقه را به خود اختصاص داده است.