touristhaمدیر اداره‌های میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان‌های کرج و اشتهارد از برگزاری تورهای یک‌روزه‌ی گردشگری در نوروز 92 خبر داد.

علیرضا دهقان مهرجردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: این تورها در نوروز در مسیر اشتهارد و در جاده «برغان»، مسیر جاده‌ی «چالوس» (کرج کندوان) و مسیر جاذبه‌های تاریخی گردشگری در هر دو شهرستان اشتهارد و کرج در نوروز برگزار می‌شوند. (تورهای مسافرتی)

وی با اشاره به ایجاد چهار پایگاه اطلاع‌رسانی در دو شهرستان اشتهارد و کرج در نوروز، گفت: چند منطقه‌ی تاریخی – مذهبی در این دو شهرستان مانند برج میدانک در جاده‌ی چالوس، امامزاده «ام کبری و ام صغری» در اشتهارد، امامزاده «حسین گوراب» و امامزاده «زید و رحمان» که بنای ایلخانی آن به «سه‌گنبدان» مشهور است برای بازدید عموم در نوروز آماده شده‌اند.

او همچنین به امکان بازدید رایگان از «کاخ سلیمانیه» در شهرستان کرج در نوروز اشاره و بیان کرد: مرمت این بنای تاریخی هر سال براساس اعتبار اختصاص‌یافته به‌صورت مستمر انجام می‌شود. این مجموعه در نوروز هر سال برای بازدید گردشگران آماده می‌شود، امسال نیز «کاخ سلیمانیه» یکی از بناهای تاریخی قابل بازدید توسط گردشگران خواهد بود.(تور نوروز)

وی همچنین از ساخت دو چشمه سرویس بهداشتی و یک نمازخانه در دو شهرستان اشتهارد و کرج خبر داد و گفت: یک سرویس بهداشتی در مسیر کرج به اشتهارد در منطقه‌ی گلستانک محمدشهر ساخته شده و یک چشمه سرویس بهداشتی و یک نمازخانه نیز در پیست اسکی روستای خور احداث و تکمیل شده است.

دهقان مهرجردی میزان اعتبار تخصیص‌یافته به این دو پروژه را 200میلیون تومان دانست و افزود: این دو چشمه سرویس بهداشتی براساس نیازهای گردشگری جانمایی شده‌اند و زمین در اختیار قرارگرفته نیز از طرف دهیاری و شورای اشتهارد و شورای روستای خور تأمین شده است.