Egypt1

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور از امضای تفاهم‌نامه‌ی توسعه‌ی همکاری‌های گردشگری ایران و مصر در این هفته خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدشریف ملک‌زاده در دیدار با خالد عماره – سفیر کشور مصر – با استقبال از سفر هشام زعزوع – وزیر جهانگردی مصر – به ایران گفت: برنامه‏‌های خوبی برای اجرا در حوزه‌ی گردشگری بین دو کشور ایران و مصر وجود دارد که نتایج خوبی برای دو کشور به ارمغان خواهد آورد.

او ملت ایران و مصر را دو ملت‏ بزرگ دانست که شناخت آن‌ها از یکدیگر نه‌تنها در حوزه‌ی گردشگری، بلکه در تمام حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی موجب توسعه‌ی همکاری‌های دو کشور خواهد شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تأکید بر اهمیت توسعه‌ی روابط گردشگری ایران و مصر اظهار کرد: این موضوع آنچنان با اهمیت است که رییس‌جمهور در سفر به مصر لغو روادید اتباع مصر برای سفر به ایران را اعلام کرد.

او ایران و مصر را دارای تاریخی کهن دانست و سفر وزیر گردشگری مصر به ایران را سرآغاز همکاری‌های مهم بین دو کشور ارزیابی و بیان کرد: همزمان با این سفر، تفاهم‌نامه‌ای در حضور رسانه‌های جمعی در حوزه‌ی گردشگری بسته خواهد شد و مصر به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری ایران معرفی می‌شود.

معاون رییس‌جمهور افزود: وزیر جهانگردی مصر نقش مهمی در معرفی تاریخ، فرهنگ و گردشگری کشور خود به رسانه‌های ایران و همچنین ترغیب مردم ایران برای سفر به این کشور دارد.

او با تشکر از دیدگاه مثبت رییس‌جمهور مصر به گردشگری ایران ادامه داد: من همکاری دوباره‌ی ایران و مصر را در حوزه‌ی گردشگری به دو ملت تبریک می‌گویم و از مساعدت‌های رییس‌جمهور مصر سپاسگزارم.

وی همچنین از برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور نمایندگانی از بخش دولتی و خصوصی گردشگری ایران با وزیر جهانگردی مصر خبر داد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: بازدید از موزه‌ی ملی ایران، کاخ – موزه‌ی گلستان و سفری یک روزه به شیراز، از دیگر برنامه‌های این سفر است.

ملک‌زاده با اشاره به برگزاری چند جشنواره و نمایشگاه در روزهای آینده، از سفیر مصر دعوت کرد تا 19 اسفند در مراسمی با عنوان «استقبال از نوروز» که با حضور دکتر احمدی‌نژاد در سالن اجلاس سران برگزار و در آنجا آداب و مراسم اقوام مختلف نمایش داده می‌شود شرکت کند.

او همچنین از سفیر مصر دعوت کرد تا با توجه به برگزاری جشنواره‌ی ملی صدای بهار که از 28 اسفند امسال تا 15 فروردین سال آینده، در 31 استان برگزار می‌شود، دو استان را انتخاب کند و در این جشنواره حضور یابد.

خالد عماره – سفیر مصر در ایران – نیز در این دیدار با تشکر از همکاری‌ها جمهوری اسلامی ایران برای توسعه‌ی روابط گردشگری دو کشور، از همکاری‌های همه‌جانبه‌ی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در توسعه‌ی گردشگری با مصر تشکر کرد.

وی مدت اقامت خود در ایران را چهارماه اعلام و بیان کرد: در طول این مدت، تمام تلاش خود را برای توسعه‌ی گردشگری دو کشور می‌گذارم، چون مسأله‌ی همکاری‌های گردشگری با ایران چنان برای ما پراهمیت است که رییس‌جمهور مصر مستقیما در این‌باره وارد عمل شده است.

سفیر مصر در ایران اظهار داشت: ما و رییس‌جمهور مصر بی‌صبرانه منتظر توسعه‌ی همکاری‌های گردشگری با ایران هستیم و امیدواریم هرچه زودتر توافق‌نامه‌ای در این رابطه بسته و قبل از نوروز، همکاری ها آغاز شود.

عماره ادامه داد: کشور مصر با توجه به تجربیات خوب در این حوزه، آمادگی کامل دارد که این تجربیات را در اختیار ایران قرار دهد.

او با تشکر از برنامه‏‌های تدارک دیده‌شده از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در طول سفر وزیر جهانگردی مصر به ایران بیان کرد: اطمینان دارم اجرای این برنامه‌ها بازتاب بسیار مثبتی در سطح دو کشور و حوزه‌ی بین‌الملل خواهد داشت.

سفیر مصر در ایران افزود: همان‌گونه که در ایران همزمان با آغاز بهار جشن نوروز برگزار می‌شود در مصر نیز جشنی مشابه با عنوان «نسیم بهاری» اجرا می‌شود.